tisdag 31 januari 2012

¤¤¤ Varför blir det inte som jag vill? ¤¤¤

Ja, vad ska jag säga klippte av mig håret idag och för att jag skulle bli av med lockarna var jag tvungen att klippa kort, väldigt kort. OCH nu ångrar jag mig givetvis. Har tittat på lite kort och det var väl inte så tokigt med lockigt hår egentligen?
OCH jag behövde ju kanske inte klippt SÅ mycket! Jag kunde ju haft det platt och klippt en snygg frisyr efter det. I och för sig var håret ganska så skadat, en permanent är aldrig snäll mot håret. Hur mild den än är. Men men... det är bara att vänta och hoppas att det växer fort, vilket jag vet att det gör. Alltid något att glädjas åt för tillfället.


Även denna dagen har gått... har tillbringat större delen av den med pojkarna. Passade på att spela lite memory förut och jag kan ju erkänna att jag förlorade mot en 4,5 åring. Hur ska detta sluta?

 

Dags för dagens träning som får bli ett Body Balance pass. det är ju en vecka sedan jag körde passet och jag vill hålla mig fräsch med stegen, inget får glömmas av. Kan ju inte finnas något värre än att stå mitt på "scenen" och inte veta vad man ska göra härnäst. GAAHH! Får inte hända!
Gårdagens träning blev en promenad med härliga Emelie.

4 kommentarer:

  1. Du e modig du som vågar så mkt med ditt hår! Jag är nog världens chicken...tyvärr... Tycker inte alls att du ska ångra dig...av bilden ovan att döma så tycker jag att du passar bättre i den frisyren än den du hade innan :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att du trivs bättre me håret :) Jag själv har inte vart hos frissan på säkert ett halvår...så jag känner mig jätterisig. Måste försöka få tummen ur Snart! Japp, vi syns hos Hanna :)

    SvaraRadera
  3. Blir man någonsin helt nöjd med klippningen...ofta brukar det ta ett tag innan man får ordning på stråna eller så springer man o klipper om sig eller färgar.
    När ska man träffa en frisör som förstår EXAKT hur man vill ha det och som ser med en gång vad man passar i?

    Mitt hår har gett upp fullständigt. Ska låta det växa på o ta tag i det nångång i vår. VÄXVÄXVÄX! =)

    SvaraRadera
  4. Du är jättefin! Och hitta en bra frissa är inte svårt ;) gäller bara att vara tydlig i vad man absolut inte vill ha så brukar det bli bra :)

    SvaraRadera