söndag 8 januari 2012

¤¤¤ Kajsas Dop ¤¤¤


Detta är resultatet av mitt verk. Hoppas nu bara att Lilla Kajsa också kommer tycka om den.

Oj vad jag kämpade och slet inför lilla Kajsas dop. Kom ju på den briljanta idéen att jag skulle virka en egen filt. Tyckte att jag hade gott om tid på mig men så kom inbjudan och helt plötsligt blev det en väldig fart då jag såg när datumet på dopet var.

20 minuter innan vi skulle vara i kyrkan fäste jag den sista tråden. Vill påpeka att jag fortfarande satt i pyjamas då. Så man kan säga att sminkning och ombyte gjordes på några röda sekunder men vi hann! Vi satt i kyrkan när klockorna ringde.

En trevlig tillställning blev det och vi hann träffa många goda vänner. Tyvärr var det ju svårt att hinna slänga mer än några ord till Kajsas föräldrar men så är det ju ofta när man är så många.



Till oss vuxna fanns det smörgåstårta och till barnen var det korv med bröd. Mycket uppskattat.



... -Thor kan du titta in i kameran?

... - Denna gången kan du väl skratta?


Denna skäggige man fick vi äran att träffa två dagar i rad då Olsson och hans Maria hälsade på oss på lördagen och hade lite spelkväll.


Ella sprang runt och runt men hon var en aning svårtflörtad när Anders försökte skoja med henne.



Kim (Kajsas pappa) pratar med sin morföräldrar.

Min kväll avslutades med en trevlig jobbstund. Fick nämligen gå med på bio idag. Vi såg "Stig-Helmer story" och jag måste ge tummen upp för denna filmen. En 3:a i betyg och jag tycker att den är snäppet vassare än tidigare filmer. Gillar ju inte denna sortens filmer egentligen, är inget stort fan av svenska filmer överhuvudtaget. Men gillar tillbaka-blicks filmer där man får mycket förklarat för sig. Och detta var ju en RIKTIG love story! ;)


Summan av kardemumman är att helgen gick fort, även om den var längre än vanligt. Han ju med att både jobba och träffa goda vänner så det var en ovanligt bra helg. Nu tillbaka till rutiner när det gäller ALLT!

En sak ska jag berätta för er och det är att det räcker inte med att träna man måste tänka på vad man äter också. Så är det iallafall för mig och för att jag ska må bra. Det ska kännas rätt på alla vis.

2 kommentarer:

  1. Ja jag tyckte den var sjukt bra :) nej har inte fått svar än.. väntar med spänning!

    SvaraRadera
  2. Filten var verkligen jättefin. Vilket jobb du har gjort! Trodde även att jag var ute i god tid med inbjudan den här gången men tydligen inte ;-) Tur att ni hann i alla fall!

    SvaraRadera