onsdag 28 december 2011

¤¤¤ Våran jul ¤¤¤

Ja, bloggen har fått vila under juletiden. Och jag måste säga att det faktiskt inte funnits någon tid över. Julen svischade förbi och lämnade inga märkvärdigheter i år. Den kom och gick och sedan var den över. Time for work again!

Men nu för tiden är det väl ändå barnen man firar mest av allt. Man blir alldeles varm av att se dom vara så glada och förväntansfulla. Loke var helt extas över allt han öppnade så det var väldigt roligt att ge honom julklappar.
Julafton firades först här hemma med släkt och julmat. Efter Kalle kom tomten på en snabbvisit och när alla julklapparna var öppnade bar det iväg till Anders föräldrar. Där gick vi igenom hela proceduren med julklapps utdelning igen och efteråt blev det bara lite smörgås och fika, vilket var uppskattat då julmaten faktiskt inte lockade så mycket.
Det var två mycket glada men trötta killar vi hade med oss hem på kvällen. Loke ville dock stanna uppe lite extra och titta på alla sina fina klappar.


En förväntansfull Loke som hittade julklapp på morgonen i sin strumpa.







Fina mormor


Kansek inte det bästa kortet på mig men jag ville visa hur jag ser ut i håret just nu. Jag har ju permanentat mig och nu, ca 1 mån senare är jag hyffsat nöjd med min frisyr.


Thor vågade krypa upp i knät på tomten.




På juldagen åkte vi tillbaka till Anders föräldrar och denna gången vankades det julmat. När eftermiddagen närmade sig sitt slut lämnade vi av buspojkarna hos mamma och sedan begav vi oss till Petter och Mi. Lite förfest som avslutades med en "papperspåse" lek som gick till på detta viset - Man ska plocka upp en stående papperspåse med munnen. När alla deltagare lyckats få upp påsen utan att sätta någon kroppsdel (förutom fötterna) i golvet så klipper man ner påsen. Så här gör man tills det inte finns något kvar av påsen.
Jag kan bara säga så här, det är tack vara min Body Balance som gjorde att jag stod som vinnare :)
Festen avslutades med dans i Ishallen. Not my kind of party! Var faktiskt inte så roligt...


Stefan (svåger) hamnade i soffan efter julmaten


Thor är en riktig liten filur


Loke visar sina nya gubbar "Iron man"  för Stefan


Min svägerska Vera


Detta är Lokes stora idol. Kusin Robin


Thor tar efter det mesta nu för tiden. Här vilar han som farbror gjorde tidigare.


Emma och Emma hemma hos Petter och Mi


Lilling fanns på plats



Jag och Mi i en djup konversation


Leken är igång och "Henkan " är in action


Sivert var min motspelare ända till slutet





Ni ser ju min schyssta stil. Ha ha! 

Annandagen var hyffsat slö. Lite bio jobb på kvällen och då passade vi på att se filmen.Tänk att lilla Grästorp faktiskt fått "The girl with the dragon tatoo" samtidigt som den hade Sverige premiär. Det är stort! Nu hoppas vi bara att vi "grästorpare" uppskattar detta och går på bio på hemmaplan.

Två dagars ledig har jag nu. En är redan avverkad. Den bestod av att plocka undan tomtar och glitter, fixa naglarna hos Linda, vara på kalas och fira Linda och sedan öva på mitt Powerdance pass som jag ska ha imorgon.

Hoppas att eran jul varit bra. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar