onsdag 9 november 2011

¤¤¤ Kreativ eller vad? ¤¤¤

Det har varit tre jobbiga och händelserika OCH mycket lärorika dagar som jag har haft i köket på jobbet. Jag har varit rejält trött när jag hämtat barnen från dagis. Men det har varit en bra trötthet.
Har hunnit kommit hem och lagat mat och sedan snabbt iväg till träningen, när sedan träningen är över har jag kunnat krypa ner med Älsklingen i soffan och tittat lite film.
 Just idag efter jobbet hade jag uppenbarligen lite extra energi kvar så jag tänkte kratta löv efter jag hämtat barnen. Sagt och gjort, vi stannade utomhus fram till Anders kom hem från jobbet och barnen hade fått sig en "bana" genom alla löv. Jag fick extra motion och barnen hade roligt. Kan ju inte bli bättre. Eller hur? :)








Idag var det lite vemodigt att gå till träningen. Det är bestämt att en ny tjej ska ta över mitt pass på onsdagar. Hon ska ha zumba. Det är inte det att någon "kört" över mig, jag har valt och bestämt detta själv. Hinner nämligen inte med att ha så många pass. Men som sagt, kändes lite ledsamt. Men kul hade vi och jag körde HELA tre finallåtar. Det var kul att höra alla uppskattande ord och jag känner att det är väl därför man står där framme flera gånger under veckan. Dels för att få egen träning men också för att man faktiskt får andra att komma och röra på sig. Tycker att vi har fått en jätte fin gemenskap och man har fått flera nya vänner och bekantskaper.

Kvällen avslutades med film och en kopp glögg.
                                         
Kan varmt rekommendera Herrljungas "Äpple & Kanel" glögg. Jag är inte så förtjust i den vanliga glöggen så denna är perfekt för mig.

Är ledig imorgon (än så länge) så jag ska ta med barnen till "Öppet kyrkis", där ska jag träffa Sofia så vi kan planera vårt lilla "happening pass" på söndag.

Må väl och ha det så bra ni bara kan tills nästa gång :)

1 kommentar:

  1. Hej!

    ja det är min busiga pojk det.Fick hans omdömen häromdagen då stod det att en vikarie sagt att det hade gått riktigt bra.Kanske det var du.....Han har ju sitt ADHD-handikapp.Ska ner till G-torp nästa vecka för att se hur vi bäst kan hjälpa honom.Skit jobbigt att sitta flera mil bort & inte kunna hjälpa till som man velat.

    Kul att du hittat flera jobb, man får va glad för det man kan få i dagens läge.
    härliga utflykter ni vart på oxå.både stockholm & kratta löv.Skulle jag behöva här oxå, men vädret är så trist hela tiden.hoppas på sol snart.

    Kram Nilla

    SvaraRadera