tisdag 8 november 2011

¤¤¤ Inte som alla andra? ¤¤¤

Förra veckan var det ganska så mycket i och med resan till Stockholm så det blev inte så mycket tränat. Detta resulterade i en ganska rejäl förkylning med nästäppa och halsont.
I måndags morse hade jag fortfarande rejält svårt att svälja och när jag böjde mig framåt så dunkade det oroväckande under ögonen. Men jag blev bättre under dagen med lite nässpray så jag hade mitt Body Balance pass (som för övrigt satt perfekt ;) och när jag vaknade på tisdagen så hade jag inte ont i halsen längre. Det enda jag kände var att näsan var aningens snorig (utan spray blir jag tät). Så jag tänker fortsätta på denna banan, att träna helt enkelt. Hade ett boxpass i dag och jag orkade ge allt. Kände inte av någon förkylning.
Nu uppmanar jag ingen att träna under REJÄL förkylning och feber. Men det är så här jag känner och träningen får mig uppenbarligen att må bättre. Så imorgon kör vi vidare med lite Powerdance.

Fixade mig ännu en timanställning idag. Så nu kan jag skriva med Personlig assistet i mitt cv. Ska bara se till att hinna med allt också ;)
Blev uppmanad att utbilda mig inom vården för att kunna få fast jobb. Kan man ordna utbildning genom arbetsförmedlingen? Någon som vet?

4 kommentarer:

  1. Ring Håkan Sparlund

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har inte hört gott om Håkan, att folk får flytta från grästorp för att Håkan inte vill hjälpa de med utbildning.. Ta de med arbetsförmdedlingen! =) Lycka till Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Man kan absolut träna när man bara är snuvig, men om man har det minsta ont i halsen ska man låta bli! Men oftast är det ju som du säger, är man bara lite förkyld så känner man sig bättre efter lite motion.

    SvaraRadera
  4. Fråga på arbetsförmedlingen om du kan få prata med en kvinna som heter Pia...hon är typ syokonsulent eller liknande (har vart i Thn iaf). Hon hade stenkoll på massa utbildningar och utbildningsvägar när jag va där iaf. Eftersom du jobbat ett tag nu oxå så kan det finnas möjlighet till nåt som heter validering vilket innebär att man inte behöver läsa 1½år till USK utan göra på ett annat sätt om jag förstått det hela rätt?! (lite inte 100% på mig nu bara haha) Utan utbildning-ingen tjänst....TRO MIG! /Over and out från en Vikarieinventarie

    SvaraRadera