fredag 18 november 2011

¤¤¤ Inte alltid dumt att spendera en kväll utan Älsklingen ¤¤¤

Dagens foto:



Att få se mamma så glad med sina barnbarn gör mig alldeles varm i hjärtat. 
Det är så härligt att se mamma le och vara ute. Hoppas nu att du kan få må bättre iallafall ett litet tag till.

Jag var ju ledig idag och fick till och med sovmorgon. Hörde Loke vid 8:20 och det tycker jag är en bra tid. Men jag kunde allt gå ner och lägga mig lite till då Loke valde att leka på sitt rum och Thor forsatte att sova till 09:15.
Mamma och Roger kom förbi och hjälpte mig i trädgården. Alla löven krattades bort, det blev ett x antal säckar. Men nu är det gjort och nu kommer det svåra, ATT FÅ DET TILL TIPPEN. Men det hoppas jag Anders tar hand om eftersom han slapp få ryggont av allt krattande.
Samtidigt passade jag på att sortera lite i källaren och en hel del papp och plats hamnade på återvinningen. Det är mycket saker som jag känner att man inte hinner göra med två små busungar hemma. Tur att mamma och Roger gick in med pojkarna en stund så att jag hann med det lilla extra. Som tack för hjälpen fick det bli smörgåstårta till lunch.

Mycket löv är det!

Älsklingen hann hem i ca 5 minuter efter jobbet och sedan gav hann sig iväg igen. Bowling med jobbet stod på hans schema idag. OCH faktiskt så var jag inte jätte besviken över det. För det betyder att jag kunde välja film helt själv denna kväll och jag valde en riktigt tjejfilm som jag (och inte Anders) velat se länge.
Filmen heter "Friends with Benefits" och den var väl precis som jag trodde att den skulle vara. Så där härligt romantisk. Snygga skådisarna Mila Kunis och Justin Timberlake var i huvudrollen och jag ger filmen en 3:a av 5 möjliga.


Helt själv var jag inte. Syrran var här och gjorde mig sällskap. Och det var väldigt roligt, var längesedan vi hade filmmys bara vi två.

Vill ni veta något som är tråkigt att lägga pengar på? 
Då ska jag berätta det.... vinterdäck! Var tvungna att ha två stycken och där försvann 1600 kr. Det finns ju betydligt roligare saker att lägga dom på menar jag. Men samtidigt så måste ju bilen fungera och vara säker så då kanske det inte är så mycket att snacka om. 

Men det är surt iallafall.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar