torsdag 17 november 2011

¤¤¤ Ibland har man ju bara sådan tur ¤¤¤

Dagens bild:


Jag tror banne mig att jag ska köpa mig en lott imorgon. 

Jag har alltid sagt att om man vill ha ett jobb så måste man visa framfötterna och förtjäna jobbet. Det är ingen som kommer att knacka på din dörr och erbjuda dig ett jobb.
Men det kan faktiskt gå till så (kanske inte exakt men nästan). Jag blev nämligen erbjuden en till timanställning idag. JIPPIE!!! Och det är med något som jag verkligen tror att jag kommer att gilla. Jag kommer att kunna ha hyffsat snygga kläder på mig och sitta framför en dator OCH framför allt jag kommer att kunna PLANERA. Detta är nog ett perfekt arbete för mig. 
Nu till vad det är jag ska göra.... jag ska jobba med bemanningen. Jag kommer med andra ord att jobba med dom som har ringt in MIG varje gång det saknas folk att täcka upp med inom tex. hemvården.
Gud! Jag höll på att ta till tårarna idag när dom frågade om jag ville jobba med dom på bemanningen. Alltså, det var en så härlig känsla. Speciellt när man är min situation och inte vet från vecka till vecka om man kommer att kunna hjälpa till att fixa ekonomin till nästkommande månad.

I två dagar nu har jag jobbat i köket ( vi lagar maten till alla avdelningar inom äldrevården och även maten till restaurangen) och det har varit jätte kul. Igår fick jag vara kock och laga maten till restaurangen, idag stod jag för specialkosterna och kvällsmaten. 
Det är toppen och jag har goa arbetskamrater och man får jätte mycket tips som man kan laga till hemma.
Har troligtvis två nya dagar där nästa vecka, jag hoppas och håller tummarna för att det blir så.
Sen är det både personlig assistent och bemanning som står på schemat nästa vecka. Riktigt kul att ha så mycket varierande jobb. 

DET ÄR hÄRLIGT ATT VARA MIG JUST NU!



1 kommentar:

  1. Heja dig! Så går det när man håller sig framme. =) Kram

    SvaraRadera