onsdag 29 juni 2011

¤¤¤ Idag gäller det! ¤¤¤

Med allt som helt plötsligt blev bestämt så kommer det att bli en händelserik och trevlig dag med goda vänner och mat. Sånt är härligt. Speciellt mitt i veckan, då känns det inte lika långt till helgen. Just denna helgen längtar jag dock inte till. Morfars begravning är på fredag och det börjar verkligen krypa nära inpå nu. Har ju kunnat skjuta det framför mig så länge men nu så är det oundvikligt. Och det börjar bli så verkligt. Precis som om jag nyligen förstått att min älskade morfar faktiskt inte finns med oss längre. Oftast är det under bilfärd som det kommer över mig och jag kan bara börja storgråta.
Sen så är det ju detta mad vad man ska ha på sig på begravningen. Mormor har bestämt att det ska vara ljusa kläder, tänk skolavslutning. Det ska vara kläder som man kan ha på sig igen, alltså inget enbart till begravningen. Jag vann en helt underbar klänning på Tradera som skulle passa bra. Den är lång och går i färgerna, bruna, beige, grön, turkos. Men eftersom jag gillar denna klänning så mycket så VILL jag inte ha den på begravningen. Då kommer jag ju aldrig kunna ha på mig den med glädje. Det enda den kommer att påminna om är morfars begravning.
Nu till en extremt viktig fråga - Måste men ha strumpbyxor i kyrkan? det är nämligen min största skräck! Jag avskyr nylon!

Nu till vad rubriken handlar om. Idag är det första vägningen på över 3 veckor. Jag har kämpat som tusan med träningen (sen i lördags har jag gjort något varje dag). Har försökt mig på en mer hälsosam kost och räknat points. Jag vet att jag inte gått ner i vikt (hur skulle det vara möjligt) men jag kanske inte har gått upp ALLT för mycket.



1 kommentar:

  1. Min spontana tanke var; Måste man ha strumpbyxor?
    Så blev tvungen att söka lite på det. Hittade detta på Wikipedia: Damer bör bära klänning, antingen knä- eller ankellång. Bara ben skall undvikas; använd nylonstrumpor (inte leggings)
    Hoppas att detta inte förstör din braiga dag.
    Kram Johanna

    SvaraRadera