måndag 30 maj 2011

¤¤¤ Morsdag ¤¤¤

Det blev en riktigt bra dag. Mellan alla regnskurar hann jag och pojkarna ta en promenad i skogen. Vi sprang upp och ner för alla backarna och Thor satt i vagnen och gav till små förtjusta rop.


Loke var jätte duktig och höll i vagnen och hjälpte mig. Kan ju faktiskt ha med mig dessa små "gansters" nästa gång jag ska ut och få mig lite motion. Jag var aningen svettig efter vår promenad och solen valde faktiskt att vara på vår sida och sken så skönt över oss.


Trädgården mår ju dock väldigt bra av detta väder.
Hittade jätte fina knoppar på vår Rhodendenron.


När Anders kom hem från jobbet igår fick jag två presenter från pojkarna. Två pockets av min favoritförfattare Nora Roberts. Alltid uppskattat och jag älskar ju böcker! Tycker att det är så fint att ha på hyllan. Tack till mina älsklingar!

Vi hälsade på älskade mormor igår. Första gången jag var i huset sen morfar gick bort och allt kändes.... kändes precis som vanligt. Alla hans saker var fortfarande kvar och det luktade fortfarande morfar. Det var inte ledsamt att vara där. Det kändes bara fint. Satt nästan och väntade på att han skulle komma igenom dörren.
Mormor tyckte att det var så roligt att pojkarna kom. Jag själv satt nästan bara att väntade på att Loke skulle frågade var morfar Sven var. Frågan kom aldrig men när vi kom hem hade han berättat för Linda (syster) att morfar Sven inte var med eftersom han var i himlen. Barn är fantastiska.

Efter ett infall lyckades vi få barnvakt med kort varsel (tack kära syster) så det blev bio igår.
Vi hade lite ont om tid men vi var hungriga så vi hoppade in på ett thai ställe och jag fick min älskade thai mat. Tycker att det är så gott med lite starkare mat. Kokosmjölk, cashewnötter och kyckling är min favorit. Detta är INTE Anders favorit rätt men han tog kycklingspett i jordnötssås. Det gillar han i allafall.

Filmen vi såg var Pirates 4. Och den var minst lika bra som dom andra filmerna, om inte bättre. Tyckte inte att denna var så barnslig som den första filmerna. Och Johnny Depp gör ju rollen som Jack Sparrow så bra! Penelopé Cruz däremot övertygade inte jätte mycket.
Jag har alltid varit så fascinerad av sjöjungfrur. Dom är ju så vackra, och det var dom i denna filmen också. Att dom däremot har huggtänder och väser och beter sig som vampyrer var en ny variant.
Men betyget höll ändå för en 4:a



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar