fredag 20 maj 2011

¤¤¤ Något att kämpa för ¤¤¤

Invägningen hos Viktväktarna gick bra.
- 1,6 kg sen jag var där sist och - 0,5 kg sen jag vägde mig hemma förra veckan.
Det känns bra och jag är laddad till 100 procent.
Motivationen är på topp och det känns roligt igen.
Har satt upp nya delmål som inte bara har med vikten att göra utan också med min löpning. Ska tex klara av att springa vissa sträckor utan att stanna och så vidare.

Blev så himla glad och impad över mig själv när jag och Mi var ute och sprang i regnet sist. Vi sprang "Tengenepromenaden", dit vägen i allafall, utan uppehåll. En sträcka som visade sig vara 2,64 km. Tiden 19 min är kanske inte så bra men det spelar ingen roll just nu, huvudsaken är att vi orkade. Tänkte stanna flera gånger men då tittade jag på Mi som såg stark ut och jag ville inte vara den som sa att vi skulle stanna. Så jag pressade lite till och vi lyckades.
Hemvägen kantades av både snabb promenad och ännu mera löpning så det blev en skön tur.
Är ju faktiskt riktigt gott att vara ute och springa när det regnar. Det blir så frisk luft.


Denna nyckelring fick jag hos Viktväktarna. Ett bevis på att jag lyckats gå ner 10% av min vikt.
Det är ett tag sedan jag gjorde det och jag klarade faktiskt av det hemma men nu när jag kom tillbaka till mötet så fick jag den.
Har faktiskt fått en sån här tidigare för några år sedan. En tid innan jag träffade Anders. Då tyckte jag att det var töntigt och inte visste jag vad jag skulle ha den till. Det vet jag kanske inte nu heller men jag ska ändå bära med mig den. Det är ju faktiskt ett bevis på att jag klarat något bra. Någonting för min egen skull och jag ÄR så stolt över det. Det är viktigt att tänka på sånt ibland när allt känns jobbigt.

Nästa delmål för mig är 73 kg och att kunna springa Forshall runt utan att stanna ( vet inte hur lång sträckan är men ska ta reda på det), det ska nås innan den siste juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar