onsdag 18 maj 2011

¤¤¤ Trädgården & En jätte fin gåva ¤¤¤



Detta har jag roat mig med sena kvällar när det varit uppehåll. Med andra ord så har jag kanske varit ute och målat två gånger.
Golvet är oljat med en grön färg och detta gillas inte. Har nu grundmålat (visste ni att nästan all grundfärg är vit) men nästa lager som ska på kommer att vara i samma färg som huset.


Jordgubbslandet är i ordning. Har fått en hel del blommor och antydningar till att jordgubbarna är på väg.


Innan Anders var framme med motorsågen så fanns det TVÅ av dessa buskar i min rabatt. Och just nu så känns det inte som om jag och barrväxter trivs så bra ihop. Så Anders spände musklerna och sågade och grävde.


Resultatet blev jätte bra.


Har även grejjat en del i trädgården. Detta kan jag ju göra även när barnen är med ute. Har faktiskt fått en del hjälp med att dra ett och antal grässtrå. ;)
I år är det täckbark som gäller för mig. Känns som om jag lagt en förmögenhet på det redan.
Att vara ute och rensa i rabatter är inget för mig så nu har jag minimerat antal saker som kan växa. Just i dessa rabatter runt huset ena sida så är det numera täckbark och lite större stenar. Mina Höganäs krukor får vara mina enda prydnadsföremål. Kanske hamnar det en blomma i dom till slut.


Lämnade lite perenner. Är ju så roligt till våren när man får lite vårtecken. Jag blev med andra ord blödig och lämnade kvar lite.
(Barrväxten på bilden höll på att ryka med men det var för krångligt just då. Den får vara kvar ett tag till).


Denna buskros fick vi i 1-årig bröllopspresent av svärmor och svärfar. Den kommer att stå ensam och ståtlig i en av rabatterna som inte är färdig ännu (skall på med täckbark och sten). Men först ska det vita bli ANINGEN mörkare.

Tråkigt att bilderna inte blir så bra men dom är tagna i halvmörker så det kanske har sin förklaring.

2 kommentarer:

  1. Fint Mia :)
    Man blir så nöjd sen efteråt när man ser hur bra resultatet blir. Åsså kan jag känna att d e rätt rofyllt att pyssla i trädgården...kanske lite kärringaktigt men vaffaen jag erkännert ;p

    SvaraRadera
  2. Hej va fint de blir, ja visst har vi lite samma stil :)
    Min höganäskurkor har ju spruckit så jag slog av botten o la ner dessa i rabatten. En planterade jag en växt i.

    Snyggt med bark, men ja dyrt. Snygga stenar du har i rabatten.

    Ha en skön fredag
    Kram Camilla

    SvaraRadera