torsdag 24 mars 2011

¤¤¤ + igen ¤¤¤

+ 0,2 kg på vågen. Är ju kanske inte så mycket. Men det är så det börjar. Kilona smyger sig på utan att man vet om det. (Fast nu vet ju jag). Det är dock inte så konstigt att det blivit som det blivit och jag vet till och med varför. Lusten att laga mat har inte funnits det sista och om jag ska vara ärlig så har tiden inte funnits den heller. Barnen har givetvis fått sin mat, pasta och köttbullar eller korv, så det har inte gått någon nöd på dom (även fast Loke gärna skulle äta havrekuddar med yoghurt till frukost, lunch och middag). Jag kan givetvis också äta detta men det känns inte bra då jag vet att det är alldeles för mycket points. (Har ju dock ätit och fått dåligt samvete).
Sen så har tiden inte räckt till för att storhandla. Man har bara handlat det man behöver för dagen vilket gör att man aldrig har något i skåpen. Och har man inget i skåpen så blir det lättare att beställa mat.

Varför ska det ta längre tid att laga nyttig mat? Och om det nu ska gå snabbt så finns det ju absolut ingen mat. Allt måste hela tiden vara genomtänkt. Ibland orkar jag bara inte!

Att inte ha med sig någon mat till macken resulterar i att man äter det man kommer över. Tror jag har ätit ostkorv i french hot dog bröd i ca två veckor nu. Det har resulterat i att jag inte ens vill se denna korv längre!

Åh! Jag blir ju deprimerad när jag läser vad jag skriver.
Det måste bli ändring nu!

Träningen har dock flutit på som den ska. Har både sprungit och simmat och även haft pass. Nu när Anders är borta kommer det väl att bli lite lugnare men nästa vecka är jag på igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar