torsdag 24 mars 2011

¤¤¤ Skydd ¤¤¤



Jag har ätit p-pillret Mercilon i ca 15 år och har trivts väldigt bra med det. Men eftersom min kära mor har haft diverse åkommor som proppar och en mindre hjärnblödning har nu min barnmorska rekommenderat mig att byta p-piller. Det jag ska äta nu är ett mini-piller som heter Cerazette och detta ska vara väldigt likt ett p-piller. Glömsketiden på tabletten är aningen längre än för ett mini-piller och det kan ju vara ganska så bra tycker jag då jag tar min tablett på morgonen när jag vaknar ( jag vaknar ju dock inte vid samma tid varje dag). Däremot är jag himla osäker på biverkningarna. Viktökning (förstås) (jobbigt när man kämpar 24 timmar om dygnet för att gå ner i vikt). Man kan få oregelbunden mens om man får någon mens överhuvudtaget. ELLER så blöder man hela tiden. Det är ju dock inte något alternativ, då måste jag hitta på något annat.
Sen detta med att inte få mens tycker jag verkar aningen skumt. Det är ju en säkerhet man har att vid slutet i varje månad när mensen kommer så vet man att man inte är gravid. Ska man nu behöva köpa gravtest varje gång istället?
Sen så finns det väl en anledning till att kvinnor blöder, kan det vara bra att inte blöda?

Har nu tagit min första tablett på kartan. Håller tummarna för att biverkningar uteblir och att allt fungerar som det ska. Det finns nämligen inte så mycket till andra alternativ då jag vägrar spiral, p-spruta eller vad det nu finns. Att använda kondom har väl inte jag något emot men jag vet ju andra som inte uppskattar det. ;) Och att utesluta sex är inget alternativ då jag tycker att det är ett mycket viktigt inslag i ett kärleksliv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar