måndag 14 februari 2011

¤¤¤ Operation Utan-blöja-under-natten har startat ¤¤¤


Loke har klarat sig utan blöja under dagtid riktigt länge nu. Ibland händer det väl en olycka men oftast går det galant. Det är verkligen SÅ skönt att bara ha ett blöjbarn. Och betydligt billigare ;)
Fram tills igår så har vi alltid smugit på Loke en blöja efter han fått sin välling för natten men nu så sa vi att det var dags att testa utan blöja. Så vi la på handduk och kisskydd under sängkläderna och så höll vi tummarna.
(Det är bara det att jag blir så stressad av sånt här. Jag vill ligga steget före hela tiden för jag vet att han kommer att bli så ledsen om han kissar på sig).
Han ville inte kissa efter vällingen så efter att hade somnat var jag där och lyfte upp honom och bar in honom till toaletten. Drog ner kalsongerna och satte en sovande Loke på holken. Det kom allt lite kiss. När vi skulle lägga oss var vi uppe hos Loke igen som blev ledsen och inte alls ville kissa. Så vi la honom igen. Men när klockan var 03:00 så hördes det snyftande från övervåningen och jag kom upp till en blöt kille. Jösses vad han måste ha kissat för till och med pyjamas tröjan var våt. Det var bara att torka av honom, bort med lakanet och på med en handduk. Misstänkte nämligen att det skulle hända fler gånger men det gick bra. Hörde honom gny lite när jag skulle iväg till jobbet så jag fick upp honom och då kissade han på toaletten. Vet inte om han somnade om, hoppas på det då klockan bara var 06:00 när jag gav mig iväg till jobbet.
Hoppas att han vänjer sig vid detta snart. Kan ju inte vara bra att lyfta honom fram och tillbaka till toaletten. Pojken behöver ju få sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar