lördag 29 januari 2011

¤¤¤ Vilken natt!¤¤¤

Vi (jag, får sparka på anders så att han reagerar) brukar vakna några gånger per natt då Thor sover lite oroligt. Eller, han tappar nappen och då blir han ledsen. Det räcker med att han får nappen så somnar han om. Inatt var det Loke som var den stora boven i dramat. Halv fyra hörde jag att han ropade försiktigt på mig uppifrån (det värsta med att barnen har övervåningen är ju att det blir massa spring upp och ner i trappan), han hade kissat. Men han har ju blöja på sig så jag bytte den och bäddade ner honom. Vid fyra grät han, skyndade mig upp igen (vill ju inte att Thor ska vakna). Då skulle jag tända lampan. Tände lampan och frågade vad som stod på, han ville inte svara och blev arg och kröp under täcket. Då tröttnade jag och gick ner igen. Tjugo över fyra hörde jag honom snyfta igen. När jag kom upp så berättade han att han var rädd. Det var fiskar som simmade i vattnet. En mardröm med andra ord. Han ville sova hos oss så jag bar ner min skatt och hoppades att han skulle somna, tji fick jag. När klockan var halv sex och Thor började gnälla hade Loke fortfarande inte somnat. Jag fick väckt Anders som bar upp Loke (som protesterade) igen. När klockan var sju fick jag gå upp till Loke ännu en gång. Då var det inte bara fiskar utan då var det även krabbor på mattan och grodor som hoppade från väggen. Men efter detta tror jag faktiskt att han somnade en stund. För min del var det dags att gå till jobbet och jag tror att Anders fick gå upp till Thor och ge nappen.

Värsta natten på länge!!


Skulle allt vilja krama kudden aning längre än vad jag fick imorse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar