söndag 30 januari 2011

¤¤¤ Och vinnarna är... ¤¤¤



När jag provsatt fåtöljen som jag valt ut så blev jag väldigt besviken. Den var inte alls lika skön och mysigt som jag hade trott. När jag däremot satte mig i den fåtöljen som Anders tyckte bättre om så var saken klar. Man kunde riktigt mysa till det och få upp fötterna under sig och bara ha det gott. Så den fick det bli. När jag ringde till Anders och sa det tyckte han att det inte var mer än rätt att jag fick köpa mig en kristallkrona och efter att ha sett alla fina förslag inne på Ikea så fick denna lampa följa med hem. Kommer nog bli jätte snyggt när den kommer upp.
Så båda makarna är nöjda.

Nu till en mycket pinsam sak som jag skäms enormt mycket för. Glömmer uppenbarligen ibland av att vi är fler som bor i huset. Vill ju gärna inreda efter min egen stil. Så igår när jag diskuterade med Anders om hans "Sagan om ringen-böcker", han har jätte fina utgåvor och jag tycker att han kan få ha dom på en tavel list i sovrummet. Vi har inget på hans sida av sängen så dom skulle vara snygga där. Då iallafall sa han att jag skulle köpa en till hylla för då kunde han ha sina hårdrocks böcker på den. Ja sa NEJ! med en gång. Hjärnan hann inte ens att tänka.
Precis innan detta sa Anders nämligen till mig att jag kunde köpa den fåtöljen som jag ville, den jag tyckte bäst om. Och så uppför jag mig som första klassens bitch. Men jag bad faktiskt om ursäkt sen. Det är väl klart att hans fina KISS bok som han fick i julklapp ska stå på hans sida av sängen.

Linda var ju med mig och vi hade det kul på Ikea. Inte ovänner en endaste gång. Inte ens när vi kom ut till bilen och insåg att det skulle bli RIKTIGT svårt att få in fåtöljen i bilen.

1 kommentar:

  1. Hehe, i så fall är jag ständig bitch för några sådana böcker hade aldrig fått varit visuella här hemma ;p Jag tycker att A ska vara tacksam att du låter hans Sagan-om-ringen-prylar får stå på listen ;p Stå på dig Maria och kör rätt igenom med ditt Shabby Chic :D

    SvaraRadera