torsdag 20 januari 2011

¤¤¤ Resultatet från gårdagen ¤¤¤

Fick sova länge igår så jag var utvilad när jag lämnade pojkarna på dagis vid elva tiden. Loke har varit lite besvärlig dom sista dagarna men igår kändes det lite som att det vände igen. Han trotsade inte så mycket och han skötte tandborstningen och var allmänt go och snäll.
Tyvärr hann jag inte mer än komma till macken innan dagis ringde och sa att Thor hade spytt. Det var inte mycket annat än att åka och hämta hem barnen.

Middagen igår bestod av 5 dl tomatsoppa med 100 g philadelpiaost (vitlök&örter) och 250 g Tortellini fylld med skinka. Detta var då till 4 portioner.
Gjorde likadant till Anders men han fick Svampsoppan istället (han gillar inte tomat).
Stod mig på detta genom två monsterpass på gymmet.
Först zumba (skulle varit afrodans, men instruktören var sjuk) som var fullbokat, alltså 20 personer. Sen blev det mitt underbara och roliga - läs svinjobbiga boxpass. Fullbokat där med så jag fick inte vara med. Som tur var! Kände mig ganska så tät i huvudet och näsan efter zumban och sedan dras jag med ett ryggont. Men som sagt, med ett fullbokat boxpass så fick jag huvudbry iallafall. Eftersom vi inte har utrustning som räcker så fick jag tänka om en del för att få det att gå ihop. Men det löste sig alldeles utmärkt och jag tror att dom flesta kände att det räckte när passet var slut. Många nya som jag hoppas att jag inte skrämde iväg ;)

OCH ja just det! Vägde ju mig igår. Skall göra detta på onsdagar har jag tänkt då dom har en sån där bra våg på gymmet. Inget fel på min badrumsvåg men det blir mer slutgiltigt om man gör det där borta. Så på med träningskläderna och upp på vågen. Spänd av förväntan! Man kan säga som så här. UPP som en lärka och NER som en pannkaka!!! Endast -0,2 kg!
Visst! Bättre än + men man vill ju att det ska vara så MYCKET mer när man kämpar hela veckan.
Väger nu 78,5 kg, och har minskat 7,5 kg sen jag startade min resa (det var i maj -10).

2 kommentarer:

  1. Armarna är inte så tunga som jag befarade men det kanske är värst dag två alltså imorgon.Men det är ett super kul pass du har knåpat ihop :)
    grattis till - på vågen även om det inte var så mycket som du hade tänkt dig, raset kommer nog nästa vecka. Jag har invägning imorgon men har inte skött mig som jag borde så det blir nog inget positivt resultat

    SvaraRadera
  2. Det var ett jätte roligt pass och det är kul när det är jobbigt.Vad duktig du varit med vikten .Det är ju bättre att gå ner lite hela tiden då håller man vikten lättare sedan. fortsätt kämpa Julia

    SvaraRadera