tisdag 18 januari 2011

¤¤¤ Godis ÄR gott!¤¤¤

Idag blev suget efter godiset bara FÖR stort. Så när jag stoppade en "Lys Melk" (ljus choklad) i munnen var jag nära att stöna av välbehag.
Tills slut blev det ungefär 100 g godis och det var hela 9,5 points! Väldigt mycket med tanke på att det inte var så många godisar som slank ner. En middag ligger ju på ca 10 points. Men...
har ju en veckobonus som försvinner imorgon för då börjar ny vecka för mig. Och när jag har tagit av den så har jag ändå 20 points kvar som jag inte kommer att röra. Med andra ord så har jag hållt mig inom ramen denna vecka och ändå unnat mig lite gott.
Man ska ju faktiskt gå ner i vikt även fast man äter upp sina bonuspoints. Det är så det är uträknat. Kanske inte är världs bäst att lägga dom på godis men nu gjorde jag det.

Imorgon blir det hårdträning. Först ett zumbapass (instruktören till afrodansen är sjuk) och sedan mitt boxpass. Kommer bli grymt roligt då syrran kommer vara med på båda passen. Allt är så mycket roligare med henne.
Det konstigaste är att hon är den som verkligen kan reta gallfeber på mig samtidigt som hon är den jag älskar mest i världen. Våra fajter är inte att leka med och vi kan bli sura över småsaker (vilket händer, nästan varje dag).
Men jag säger det igen, jag älskar min lillasyster över allt annat. Och jag är så glad över att hon äntligen är lycklig.

1 kommentar: