lördag 29 januari 2011

¤¤¤ Inte bra, nya tag ¤¤¤


Suget efter godis blev mig övermäktigt igår. Vet inte hur många bitar det slank ner. Usch!!
Men så går det när man inte har planerat. Åt lunch hemma efter träningen och sedan for jag iväg. Skulle kanske planerat att ha med mig något att äta på jobbet också.

Felet med mig när jag har gått ner i vikt ena veckan är att jag slappnar av lite grann. Jag klarade ju det den veckan, då borde jag klara mig nästa vecka. Så är det ju givetvis inte (inte ofta iallafall).
Så nya tag redan idag, inte vänta tills måndag!

Imorgon blir det Ikea tillsammans med syster. Allt skulle kännas lite roligare om maken hemma någon gång kunde tänka sig att ha samma inredningsstil som jag. Vi ska ta in min Ektorp soffa, en tre-sits, vilket Anders stör sig jätte mycket på. Till det ska vi då ha en fåtölj, som jag ska köpa imorgon. Ropade in (tradera) ett hyffsat nytt överdrag till soffan i svart så då tycker jag att det kunde vara snyggt att ha en mönstrad fåtölj. Det tycker ju givetvis inte Anders, han vill ha en svart. Men dels var den dyrare och dels kan jag tycka att det kan göra sig fint när det bryts av lite grann. Fåtöljen och soffan hör ju inte ihop. Det kan gott och väl synas enligt mig.

Mitt val
Anders val

Sen visade jag en jätte fin kristallkrona som Marika tipsade om (hon har en själv) och gissa vad Anders tyckte? Den var inte bra iallafall. Och jag som tycker att den skulle göra sig jätte bra över matsalsbordet. Den lampan vi har nu är inte rätt stil för inredningen och den har ett så stark sken då själva lampan är utan kupol. (Svårt att förklara)

Denna lampa har vi nu

Denna lampan har jag sett "live" hos Marika. Ger ett jätte fint sken.

Hmmm, denna har dom på Ikea. Gillar att man kan ha levande ljus också.
Får väl vänta till Mr EL Presidento har hittat något som är bättre =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar