torsdag 13 januari 2011

¤¤¤ Det var minus! ¤¤¤

Min sista vägning innan jag går över till endast on-line medlem hos viktväktarna var igår. Och jag kan konstatera att det fungerar att lägga manken till. -1,3 kg! Är stolt och om möjligt ännu mer motiverad. Jag kommer att klara detta! Jag ska lyckas!
(Vi får se hur länge det håller i sig men det är så det känns just nu).
Har inte ätit godis på en och en halv vecka (om man inte räknar några chokladbollar i lördags som godis) och det går faktiskt bra. Kom på mig själv med att vara på väg att stoppa in en godis i munnen igår när jag fyllde på i lådorna men hann hindra mig själv. Det går av bara vana det där man att stoppa i munnen. Helt otroligt dumt! Den vanan ska bort!

Testade det nya boxpasset igår och insåg att jag nog kan köra det med medlemmarna. Orkade inte vänta tills nästa vecka, ville köra med en gång då jag anser att jag fått till ett jätte kul pass.
Och roligt såg det ut att vara! Tufft och svettigt, precis som det ska vara. Det var jämt antal deltagare så jag fick inte vara med på så många övningar, men det såg hur som helst skoj ut.

Efteråt blev det några simtag tillsammans med Mi. Närmare bestämt 20 längder, alltså 500 m. Det ska skrivas upp i pärmen. Varje meter är välkommet i vår simtävling.

Tyvärr börjar jag känna av ett halsont som jag vill ska försvinna snabbare än kvickt. Vill verkligen inte bli sjuk nu. Ska iallafall krypa ner en stund under täcket igen innan jobbet.

Ps. Gjorde en jätte god gratäng igår, endast 3 propoints.
600 g potatis
4 st morötter
2 dl lättmjölk
2 dl Milda mini mat
Salt o peppar.

Strimla rotfrukterna och blanda allt i en form. Häll på vätskan. In i ugnen i ca 40 minuter.
Receptet är för 6 portioner och till detta hade jag en god sallad och stekt fläskfilé. Det var mumsigt! Ds.

1 kommentar:

  1. Ja men där ser du !!...hejja hejja, klart du fixar det.Vi fixar det!

    Har lärt mig att gå & lägga mig på ett bestämt klockslag för att inte bli sugen på nått sött, går ganska bra.Annars så tar jag till virkningen :)

    Kramizz & lycka till !!
    Nilla

    SvaraRadera