fredag 27 augusti 2010

Skriver av mig lite

Thor vaknade 05:55 och ville verkligen somna om. Jag försökte själv ligga kvar men när kl var närmare 06:30 gav jag upp och lät Anders ligga kvar. Så nu sitter jag i vardagsrummet med en nöjd och mätt Thor. Skönt att veta att han kommer att somna om en stund. Då ska nämligen jag också passa på att hoppa i säng igen. Anders tar nämligen med sig Loke till dagis innan han beger sig till macken igen.
På tal om macken så går det framåt efter branden. Anders har nästan mer att göra nu så på dagarna är han väldigt sällan hemma. Däremot har vi ju kvällarna tillsammans vilket gör att det blir en hel del filmtittande.
Jag ska ju inte klaga på detta, men det är jobbigt att vara hemma med barnen själv. Är ju så van att få hjälp av Anders nästan varannan dag och så nu helt plötsligt har allting bara ändrats. Men det blir nog lagom att man vänjer sig och så ska väl Anders börja jobba igen.

Har lite ångest över mitt arbete också. Har ringt och pratat med dom för att höra om det finns någon chans att jag kan få jobba timmar innan det hela drar igång på allvar. Känns som att vi kan behöva pengarna och om jag kan spara några mammadagar så är ju det inte fel. Men hela min kropp säger åt mig att det är FEL! Jag vill verkligen inte tillbaka till jobbet. Det är inte det att det ska jobbigt att lämna barnen (har ju redan gjort det en gång förut, jag vet att det kommer att gå bra) utan det är verkligen jobbet det är fel på. Vill bara inte städa längre! Vill jobba med människor, vara öppen och glad, positiv. Allt det som jag inte var på Jobbet.
Har kanske tre arbetskompisar kvar som jag saknar och det är inte tillräckligt för att jag ska vilja gå tillbaka.
För er som lärt känna mig nu när jag gått hemma och varit mammaledig, ni har lärt känna den Mia som jag vill vara. Den Mia som är på jobbet är en nedtryckt tjej som mår väldigt dåligt. Att jobba med nästan 20 stycken killar har faktiskt satt sina spår. Och som sagt, det räcker att jag tänker på jobbet så känns det jobbigt. Jag till och med drömmer om det.
Men jag har diskuterat detta med Anders och vi kommer att klara oss pengamässigt och tillfället är inte det bästa för mig att gå tillbaka till jobbet. Han har ju inga bestämda tider just nu och behöver verkligen vara med på macken även när saneringsfirman börjar att rota och gräva i allt som finns kvar. Och sedan så skulle det inte ta så lång tid innan barracker skulle ställas upp och då kan försäljningen dra igång så smått igen.
Jag skulle också vilja vara med på macken. Vet att det kanske inte är det bästa för vårt förhållande om vi går om varandra men jag trivs verkligen jätte bra där. Jag får göra sådant som jag tycker är kul, jobba med människor, jobba med film, jobba i kassan, jobba med mat. Perfekt för mig med andra ord. Sen är det ju kanske inte det mest idealiska att vi båda går på samma lilla ställe om det skulle hända något oförutsatt. Som tex att man får lägga ner. Men jag är ändå utan jobb snart (har ju blivit uppsagd) så då får jag ju ändå söka nytt jobb. Ja ja det tåls att tänka på. Men att jobba på macken gör också att jag kan kombinera det med det som jag gillar bäst. Att få vara träningsinstruktör.
Har faktiskt inte riktigt förstått att jag, den mulliga och blyga tjejen faktiskt står längst fram på ett pass och har ett ganska så gott självförtroende och gapar och gastar och andra gör som jag säger. Det är en härlig känsla att veta att man orkar ett helt pass. Ska ju även få ha boxpass nu också. Det ska också bli hysteriskt roligt och mycket jobbigt.
Höstschemat börjar v36 och då kommer jag att ha pass på onsdagar kl 19:35 och på fredagar kl 17:00.

Over and out
/Mia

4 kommentarer:

  1. Mia du är starkare nu än vad du var då! Skulle du gå tillbaka itll premier så hugg tillbaka om dom säger nått eller så skickar du "mini hitler" på dom ;). DU är så mycket bättre än dom. Och du FÖRTJÄNAR ett SÅ MYCKET BÄTTRE JOBB! du ska jobba med människor, service jobb. för de gör dig glad! så skiner som en sol och en person som skiner som en sol ska man inte stänga in på en fabrik! och vad då, du har väl självförtroende du har rasat i vikt o ch är jätte vacker :) min bästa syster deet där!! som har mer stake än dom flesta grabbarna på jobbet. Dom tror dom får stake av att trycka ner en tjej! men de är fel, och fegt! lots of LOVE TO U!

    SvaraRadera
  2. Tack så himla mycket gumman. Det värmer att höra dessa ord. Känns redan lite lättare.

    SvaraRadera
  3. Är det mig du kallar för "mini hitler" Linda?? ;-)))

    SvaraRadera
  4. haha nej marika ;P ja blev kallad det på mitt och mias förra jobb.. :P fast du e då fan inte dålig ;D hihi !!

    SvaraRadera