onsdag 25 augusti 2010

Filmtips


Detta var faktiskt lite kul. Vi såg en film som jag redan sett fast för längesedan. Det som var kul var att jag ändrade mitt betyg radikalt. Vi såg filmen "Godzilla" från -98. Jag hade då satt en 1:a i betyg men efter att ha sett den igen så ändrades det till en 3:a. Den var ju inte alls så dålig som jag kom ihåg eller så gillade jag helt enkelt inte alls det sortens filmer på den tiden.
"Godzilla" handlar ju om en jätte stor muterad ödla som dyker upp och bygger bo i New York.
Slutet på filmen är aningen lång och det hela kommer att påminna lite om "Jurassic Park". Men som sagt, en helt okej film.




Vad kan jag säga om filmen "Centurion"? Jo, jag har lite svårt för filmer när det inte är någon skådis med som jag verkligen känner till. Den enda som jag verkligen visste vem det var i denna filmen var Olga (sista Bond bruden). Hon är ingen höjdare precis.
Filmen var väldigt blodig (något som är typiskt för denna regissör) och ganska så rå. Handlar om romare som blir överfallna och sedan får man följa deras resa hemåt.
Ingen hit enligt mig. En 2:a i betyg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar