onsdag 25 augusti 2010

Viktväktarmiddag

Har ätit något jätte gott idag. Efter att ha varit och blivit inspirerad på Vv mötet så ville jag testa lite nytt och hittade något som verkade gott och enkelt.

"Fläskfilé med grönsaksfräs"
4 port

500 g fläskfilé
1 gul lök, 50 g sockerärter
200 g champinjoner, färska
1 röd paprika, 1 broccolistånd
3 tsk olja
½ - 1 tsk paprikapulver
2 dl ris

Tillaga riset enl förp. Skiva lök, strimla paprika och champinjoner, dela broccolin i små buketter. Fräs grönsakerna i 2 tsk olja. Krydda med salt och peppar. Skiva fläskfilén och stek i resterande olja, krydda med salt, peppar och paprikapulver. Servera med ris och grönsaksfräs.

Kan varmt rekommendera detta. Blev lagom mätt och känner att jag kommer att vara mätt länge. Trodde att det skulle bli torrt utan sås så jag hade på sweet chili sås men det behövdes inte alls.

Har nu gått ner 4,4 kg sen jag startade med Viktväktarna. Har slarvat lite med att skriva upp nu under sommaren men det ska jag ändra på nu. Blev jätte peppad efter mötet igår.

Har verkligen kommit igång med träningen nu också. Både springer och simmar och kör zumba. Nästan varje dag i veckan är det någonting. Längtar tills höstschemat drar igång på Hälsoborgen. Då startar nämligen mitt boxpass också.

Härligt med höst!!!

3 kommentarer:

  1. Hur många propoints?/Annika

    SvaraRadera
  2. 8 propoints/portion.
    Receptet är till 4 portioner. =)

    SvaraRadera
  3. Tack! Det var jättegott!/Annika

    SvaraRadera