fredag 27 augusti 2010

Jag skäms!

Nu när allt ha lugnat ner sig och barnen sover känns det bättre men jag har så dåligt samvete för hur jag betedde mig förut. Loke har varit helt hopplös idag. Han verkligen stänger av. Lyssnar inte och bara slåss. Älskar verkligen mina barn men ibland orkar man inte. Så Anders tog på sig rollen ikväll och tog hand om allt. Jag själv ville inte lägga mig i då jag tyckte att det bara blir för mycket för Loke. När vi till slut lagt bägge barnen så tog jag min träningsväska och gick. Precis då vaknade Thor och skrek men jag bara fortsatt gå. Tog helt enkelt för givet att Anders skulle fixa det. Vilket han också gjorde men samvetet gjorde sig påmint hela tiden.
Att vara hemma med barnen hela dagarna kan bli för mycket. Speciellt när Loke har sina trotsiga fasoner för sig. Men det är ju absolut inte rätt att låta Anders ta hand om allting efter att han varit på jobbet hela dagen.
Nu ska jag sluta älta detta. Anders är inte arg på mig och imorgon är en annan dag.
Vi ska vara lite barnlediga på kvällen då vi ska till Sparlösa på lite Kräftis.
Kanske är bra för Loke att få vara själv hos mormor och Roger imorgon (Thor får vara hemma med Linda). Loke behöver nog den uppmärksamheten, att få känna sig lite som förut när det bara var han. Att få sova mellan mormor och Roger i sängen och att ha hela badkaret för sig själv. Det kommer nog bli bra.

Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar