onsdag 2 november 2011

¤¤¤ Stockholm - tur och retur ¤¤¤


Har spenderat två härliga och fullspäckade dagar i Stockholm tillsammans med syrran och tjejerna.
Vi åkte upp på tisdagen, väldigt nervösa över om Rihanna skulle orka spela eller inte.



"Plattan" gjorde oss inte besvikna. Alkisen gav oss en privat visning på sin "härliga" uppkastning. Spy överallt och sedan torkade han sig lite om munnen och släntrade vidare. Så ÄCKLIGT!

Första dagen var det mycket shopping, andra dagen lite MERA shopping. Men jag höll allt bra i plånboken. Fick allt med mig en hel del pengar hem igen.
Fick också med mig ett par skor hem, det var kul att jag hittade något som jag verkligen fastnade för och som passade. Jag tycker i vanliga fall att det är väldigt svårt att köpa skor, finns liksom inga som jag tycker är riktigt snygga. Förutom dom jag såg på Emma H så jag kopierade henne lite grann.


Min och Lindas säng. Här sov vi som två prinsessor.

Hotellet såg väldigt skumt ut på utsidan men var en riktig pärla på insidan. Kan varmt rekommendera Hotel Hornsgatan på Södermalm i Stockholm. Trevlig personal, fina rum och underbara sängar. Hyffsat billigt och så ingick frukost i priset.


Marika

Emma och Marika

Efter lite alkohol och mycket make-up så begav vi oss till tunnelbanan (vilket var hysteriskt roligt och vi åkte som små vantar på "tåget") som skulle ta oss till Globen. Vi hade fått reda på att Rihanna skulle spela trots allt så vi (och flera tusen till ) var redo att "shaka"loss.
När vi tittar på våra biljettter och försöker ta oss till våra platser så inser vi att vi sitter på läktaren och när vi väl kommer upp för alla trappor och kommer ut till scenen så får jag nästan en chock. Vi var så sjukt högt upp så min första reaktion är att backa, sedan försöker jag få tag i något att hålla mig i. Efter det inser jag att musiken spelar väldigt högt, och att det är väldigt bra. Jag känner att spänningarna släpper och jag börja stampa takten OCH sedan är höjdskräcken glömd och jag tycker istället att det är en enormt häftig upplevelse.
När Rihanna kommer in på scenen börjar jag nästan gråta. Hon är ju bara så cool och jag har gillat henne väldigt länge (inte lika mycket som syrran men hon är ändå en stor idol).
Vi ser ju henne inte jätte tydligt, man kan inte se ansiktsuttryck och sånt men man ser ändå att det är hon. Och med tanke vad vi betalade så kan vi kanske inte begära mera.
Kände igen dom flesta låtarna men skulle nog ha velat stå upp mesta delen av tiden (svårt att dansa sittandes) men samtidigt ville man ju inte förstöra för dom bakom. Men helheten och upplevelsen får ett väldigt högt betyg. Sjukt kul att faktiskt ha fått sett Rihanna live. Väldigt tråkigt för dom som inte fick se henne idag då hon ställde in. VI HADE VÄLDIGT MYCKET TUR!




Det var lång väntan mellan "Calvin Harris " och "Rihanna".
Men snygga brudar kan roa sig iallafall ;)

Inte det bästa kortet men det är iallafall Rihanna som står där nere på scenen.


OCH det var många som ville se henne!

Två toppen dagar med bästa tjejerna!
Tack allihopa, superkul har jag haft!

1 kommentar: