söndag 13 november 2011

¤¤¤ Att baka utan jäst ¤¤¤

Dagens foto:

Lingonbröd fick det bli på kvällningen.
För ungefär ett år sedan hälsade jag på en av mina bästa vänner Sofie och då bjöd hon på ett underbart hembakt bröd. Hittade (långt efter det) ett recept som jag tyckte verkade gott och liknade hennes så nu passade jag på att testa det. Tycker verkligen inte om att baka med jäst då det tar sådan tid så detta brödet verkade enkelt. Ihop med alla ingredienser och in i ungen ca 1 timme. 
Brödkryddorna smakar ju på sitt lilla vis och Sofies bröd var betydligt godare men tror att det kan bero på att jag kunde haft inne mitt bröd längre i ugnen (jag hade inte i en timme då jag ansåg att brödet inte var kladdigt längre, men det uppfattas allt lite kladdig när man äter det)
Men men... det kommer nog att gå ner det med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar