fredag 30 september 2011

¤¤¤ Jag kommer att vara öm ¤¤¤

Och efter att ha utövat något som kroppen inte är van vid, och dessutom göra detta från 09:00 till 17:00 så vore det la FFFAAANNN om inte kroppen protesterade.

Är alltså på Body balance utbildning i Göteborg. Och detta är något av det roligaste jag gjort. Jag känner mig på någotvis speciell och utvald (hur jag nu kan göra det när det finns över flera hundra tusen LesMills instruktörer) men känner att denna träningsform är helt rätt för mig. Det är svårt och jobbigt som tusan, en riktig utmaning, men det känns helt rätt just nu.

Trodde dock att jag skulle missa min utbildning då tåget var inställt,fick och buss och prick kl 09:00 stod jag helt svettig utanför gymmet. Jag hann!
Efter det drog det igång och vi gick igenom LesMills BodyBalance release 54. Efter andra låten var jag helt dysvett. Det var verkligen så häftigt! Att lite tai chi och yoga kan vara så svårt? Det blev värre och svetten droppade snart ner på golvet. Men det är då det känns att man gjort något, varför röra på sig om det inte ger resultat.
Efter lunch gick vi igenom teknik och de låtar som vi fick och som vi ska presentera imorgon kl 08:00. Så när klassen äntligen var över, var det bara att hitta hotellet och fortsätta öva. Min låt blev en benstyrka och jag kommer inte kunna röra mig imorgon. Mina lår är nästan helt bortdomnade. Men men... har lagt ner för ikväll, blir till att gå upp lite tidigare imorgon och öva igen. Låten sitter ganska så bra men för er som känner mig så vet ni att jag nöjer mig inte med ganska bra, jag ska helt enkelt vara bäst. Varför göra något halvhjärtat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar