tisdag 6 september 2011

¤¤¤ Hösten rullar på ¤¤¤

Med allt vad det innebär. Jag jobbar och tränar och försöker hinna med någonting annat däremellan. det är inte alltid så lätt och jag skulle vilja att dagen har några fler timmar. Det som blivit lidande mest är nog trädgården, har ingen inspiration alls till det just nu, och det syns. Ogräset tar över snart och då kommer jag gräma mig ännu mera över att jag inte tog tag i det tidigare.
Men men ... Har provat på att jobba i köket på en av skolorna och jag trivs super och tycker att det är roligt. Efter morgon dagen vet jag dock inget mera så då blir det väl till att fylla i kassakortet. Min Älskling kommer nog inte att befinna sig hemma så mycket mera med mig, han har nämligen fått JOBB. Så glad för hans och vår familjs skull, samtidigt hade jag lätt kunnat vänja mig vid att ha någon som alltid är hemma och som sköter städning. Dessa veckor har varit guld värda för mig då jag verkligen kunnat ägna mig åt jobbet och kunnat tacka ja till alla erbjudanden.

Det händer ju saker inom min träning också. Denna vecka startade höstpassen på Hälsoborgen i Grästorp och då vill man ju ha lite nytt på passet. Jag fick hoppa in och ta ett extra pass idag och körde då lite nya övningar och lite nya låtar på boxpasset. Vi var jämt så jag fick stå bredvid men när det var dags för stationer så kunde jag allt vara med. Det blir nämligen till att öva på "plankan" för i slutet av september så kommer jag att åka iväg på en BodyBalance utbildning. Kommer att bli både fascinerade och fasansfullt. Är så rädd att jag inte kommer att klara det! Ser ju mig fortfarande som den tjocka flickan som inte klarar något. Att alla kommer att vara mycket starkare och framför allt smalare. Har ju fortfarande svårt att tänka på mig själv som instruktör men detta ska det bli ändring på!
Var förresten med på ett 30 minuters spinningpass idag och jag gjorde det galant! 30 minuter är kanske inte mycket men för mig som inte VÅGAT gå på ett pass för att jag tror att jag inte ska orka så kändes det väldigt bra. Jag höjde motståndet när jag skulle och jag stod när jag skulle och sedan hipp som happ så var passet slut. Jag var grymt svettig och trött men jag hade klarat mera och det känns peppande.

1 kommentar:

  1. vad kul att du ska på utbildning det kommer du klara galant,jätte kul. jag kommer och tränar snart jag laddar för jag ska springa rådalunken på lördag kramar Julia H

    SvaraRadera