onsdag 31 augusti 2011

¤¤¤ Snacka om blogg torka ¤¤¤


Innan min behövliga semester så fanns det inte tid eller ork eller inspiration till att blogga. Men efter en skön resa är nu mina batterier fulladdade igen och det var skönt att komma bort lite från en super stressig vardag. Tror dock att det gick tre dagar och sedan längtade jag något fruktansvärt efter mina pojkar. Men detta var nyttigt för oss allihopa har jag upptäckt efter jag kom hem. Anders har nämligen lagat mat hela veckan, till och med provat på att göra rätter som han aldrig gjort förut. Det var rent och snyggt hemma och trädgården har fått sig ett riktigt lyft. Bättre kan man ju bara inte ha det:)

Nu till resan! Jag har faktiskt gjort saker som jag ALDRIG trodde att jag skulle göra. Galna Mi har fått fram min äventyrliga ådra och vi åkte fallskärm efter båt och jag har hoppat från soldäck på en båt (4 meter högt) rätt ner i ett superklart Medelhav.
Titta på bilderna och njut :)


Vi var framme på flygplats en VÄLDIGT god tid (tack för rådet grabbar ;) så vi började fira semestern 03:40


Våran lägenhet var jätte fin. Och sängarna var kanon!

Stranden som låg en alldeles lagom promenad bort.

Vi spenderade mest tid vid poolen.

En av alla kvällar som vi befann oss på restaurang.

Denna båten "The yellow boat" tog med oss på den absolut härligaste äventyret.



En minicooper låg och flöt i vatten



Kolla så blått vattnet är! Vi stannade i en lagun där vi fick bada. Jag som är rädd för HAJAR tog ändå klivet ut och badade. Det ar 5-6 meter djupt där vi stannade och man kunde se botten. Vi fick låna cyklop och det kastades ut brödbitar för att locka till sig fiskar. Det var urhäftigt att kunna se allt på så nära håll i vattnet.

Vi åt på en smaskig Mexikansk restaurang.


Vi provade även Pizza hut.



Och... tro det eller ej. Jag som är höjdrädd befann mig ca 200 m över havet. Vi provade nämligen paragliding.

Lätt den bästa utsikten. EVER!
'

Långt där nere var båten.

Sista kvällen firades (som så många andra kvällar) med en Frozen Lemon Margerita. SÅ god!!!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig semester ni verkar ha haft! Skönt att komma bort från verkligheten och få sakna ibland. Det behövs!

    SvaraRadera
  2. man blir ju lite avis men jag unnar er verkligen det. Njut på detta när höstrusket kommer... JULIA H

    SvaraRadera