lördag 30 juli 2011

¤¤¤ Loppis ¤¤¤


Egentligen så skulle jag befinna mig i Vadsbro just nu men jobbet gjorde att det blev ändrat. Jag är ju tyvärr i den sitsen där jag inte kan säga nej till jobb så underbara Sofie kom till mig istället.
När vi träffades på fredagen var det som om vi inte varit ifrån varandra. Allt kändes precis som det skulle och det blev aldrig pinsamt tyst utan vi "tjötade" på och uppdaterade varandra om allt som hänt sedan vi sågs.
Att åka på loppisar var ju obligatoriskt så efter lunchen som bestod av champinjon och broccolipaj (made by me) gav vi oss iväg. "Återvändan" är ju ingen loppis utan en second hand och dom hade 50% på allt (utom möbler) och där gjorde vi allt fynd. Vi fortsatte sedan mot Trollhättan där jag betalade min och Mis bokade resa (jippi!!) och sedan åkte vi hemmåt igen och stannade till i Salstad där det var garageloppis som jag läst om i tidningen. Sofie hittade där två stycken jätte fina kannor, en blev kvar hos mig och det är jag SÅ tacksam för. Tycker att den är jätte fin och ju mer jag ser på den desto mera gillar jag den.
Vi ville dock inte riktigt ge upp efter bara andra besöket så vi fortsatte och hamnade på en loppis i Särestad. Där fyndade jag lite silverfat (det kan man inte ha för mycket av).


Tyvärr var jag ju tvungen att ge mig iväg till jobbet tidigt imorse så jag hann inte säga farväl till min kära vän. Men jag hoppas att det inte är alltför länge tills nästa gång vi ses. Och den gången är det jag som åker till henne. Hon hade nämligen stannat till på inte mindre än 8 loppisar på vägen hem.


Denna kanna är verkligen så söt. Gillar den jätte mycket.
30 riksdaler betalade Sofie för den.
Den vita ljusstaken fick följa med hem också.



Sofie kom med en sju helsikes present igår. Titta bara!


Brickan blev jag kär i nästan med en gång. Den skulle jag bara ha!
Efter att jag ställt den i vardagsrummet kände vi dock en unken lukt och det visade sig att det var fukt i brickan. Så den får stå ute ett tag och sedan ska den skrubbas med rengörningmedel innan den får flytta in igen.



En fin ljusstake som inte ska hänga där den hänger på kortet. Den ska hänga på husväggen.


Vet inte vad jag ska ha den till. Visste bara att den skulle göra sig bra i mitt kök. Sagt och gjort, den fick komma med hem och bevisa att jag hade rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar