söndag 12 juni 2011

¤¤¤ Midsommarplaner? ¤¤¤




Varje år är det samma dilemma. Vad ska man hitta på på MIDSOMMAR!?

Själv vill jag hålla på traditioner. Jag vill ha krans i håret, plocka blommor till midsommarstången och sedan dansa runt den. Jag vill att det ska vara som förr.



Men jag har egentligen aldrig kommit tillräckligt nära detta. Visst har det funnits stång (som ingen har dansat runt), visst har det funnits krans i håret (som jag dock tagit av små stackars blommor i trädgården).
Nu när jag har egna barn så känns det som att jag vill att dom ska få uppleva det så som det ska vara. Ni vet lite "Barnen i Bullerbyn". För det är det som jag själv drömmer om.



Samtidigt vet jag att jag inte kan få allt.
Men att drömma är ju ganska så kul det också.

Vad ska du göra på Midsommar?

2 kommentarer:

  1. Vi firar traditionsenligt i vår sommarstuga, men i år kan det nog bli målning av brädor är jag rädd... *ler* Men en krans till luran, god sill och jordgubbar måste nog ändå till, då är det midsommar!!! KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vi åker ner till byn på dans kring stången på äldreboendet här.Sen äter vi traditionell middag hemma..lugnast! I år ska vi ut på ett firande i Ödeborg, det brukar vara en massa aktiviteter för barnen.Traktorkortege mm mm.
    Midsommardagen firar vi på Liseberg....

    Ha det bäst//Kram Nilla

    SvaraRadera