söndag 12 juni 2011

¤¤¤ En jobbig vecka är över....¤¤¤

... here comes another one!

Denna vecka har varit lång, betydligt längre än en vecka brukar vara. Har nämligen öppnat på macken 5 dagar av 6. Det är faktiskt väldigt jobbigt att gå upp tidigt i så många dagar i rad. Men vad gör man inte för att svärfar ska kunna få lite semester.
Men nu är hans semester över och allt kommer att gå tillbaka till det normala.

Nästan...

Börjar veckan som kommer med en liten utbildning inför mitt vikariat. Sen så ska jag gå bredvid två dagar redan denna vecka.

Vill ge mig själv en stor eloge för att jag gick upp kvart i sex på morgonen på min enda lediga dag denna vecka och gick med Mi och tränade. 3 km på bandet blev det och en del magövningar. Kände mig oerhört pigg när jag kom hem och förberedde frukosten. När den var intagen och jag satte mig i fåtöljen med barnen för att se en film var det som om någon slog en slägga i huvudet på mig. Jag blev så trött så jag visste knappt vad jag hette. Men barnen skötte sig så jag kunde vila ögonen lite innan det var dags för sista omgången av fotbollskolan.
Även fast himlen öppnade sig så var barnen på gott humör så det blev en bra avslutning innan sommaren kommer igång på allvar.


Tillfälligheter denna veckan och nästa som kommer gör att jag inte kommer att kunna väga mig. Vilket gör att mitt sinne tycker att det inte gör något om jag struntar lite i vad jag äter eftersom jag ändå inte ska väga mig. MEN varför tänker jag så! När jag väl kommer tillbaka och ska väga mig så ska jag ju ha gått ner för två veckor istället för en. Jag har ju massa mer att bevisa så jag MÅSTE verkligen ta tag i det och tänka mig för.
Fick höra från två olika håll igår att jag gått ner i vikt. Att det verkligen syns. OCH det värmer så mycket! Samtidigt blir jag generad och vet inte riktigt vad jag ska svara. Just nu känner jag ju mig bara stor och att det går åt fel.
MEN en sak har jag lärt mig under min resa och det är att man inte får något gratis. Att gå ner i vikt är ingen dans på rosor. Man måste kämpa och det finns inga genvägar. Hårt arbete och bra mat är de som gäller.

Keep going strong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar