söndag 26 juni 2011

¤¤¤ I skräckens tecken ¤¤¤



Filmerna vi valde i helgen gick som sagt i skräckens tecken.

Den första vi såg " I spit on your grave" får en 3:a i betyg. Den handlar om en ung kvinna som tar sin flykt till en enskild stuga där hon vill kunna skriva på sin bok i fred. Idyllen rämnar dock snabbt när hon blir brutalt våldtagen. Efter detta är det enda som existerar HÄMND!
För mig är väl egentligen inte denna sortens film skräck i den bemärkelsen. Visst är den hemsk och blodig men för mig är det som äckligast och jag blir som räddast när det är snabba klipp och demoner och spöken och förföljelser. Då är det skräck och jag kan inte sova på flera dagar!



Midsommardagens film heter "Tucker & Dale vs. Evil". Ha ha ha skrattar bara jag tänker på den.
Det är en skräck/ komedi och den handlar om två lantisar som ska till sin sommaridyll, en stuga mitt i skogen. Samtidigt är det ett gäng med collegeungdomar som ska campa. Givetvis i närheten av denna stuga.
Missöden och fördomar gör så att allt blir SÅ fel! En 4:a i betyg.
Och detta är ingen kass B-film. Se den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar