måndag 9 maj 2011

¤¤¤ Härliga helg ¤¤¤

Vilket underbart väder vi har! Helgen var verkligen kanon.
Har gjort saft. Det är så gott med hemmagjord saft och det är så bra att bara ha hemma. Kom på härom sist när jag stod ute och grävde i trädgården att det hade varit gott med saft. Sen dess har idén byggts upp mer och mer. Så när svärmor kom med alla körsbären som dom förvarat åt oss så var saken klar. Det blev en blandsaft (jordgubb, hallon, svarta och röda vinbär) och så blev det en med bara körsbär. Mycket gott! Inte direkt svårt heller men jag tycker att det blir aningen kladdigt och bökigt. Tur att barnen inte var hemma, DET hade aldrig fungerat.



Min vän Marika fick givetvis två flaskor med nykokt saft. Det är ju hennes förtjänst att jag faktiskt gör den. Denna Saft-Maja är en present från henne.


Lördagen bjöds på jobb och sedan STOR 30 års fest. Kommer mera bilder på detta så småningom.

Söndagen var latmaskens dag. Det var så härligt!
Skönt att vakna utan huvudvärk så jag passade på att rensa lite i stora häcken medan Anders lekte med barnen i trädgården. Att kunna vara ute och greja i shorts och linne är ju toppen om man vill ha lite färg utan att behöva pressa i solen. Eller ja, färg och färg, för min del är det mest fräknar. Men det ser väl somrigt ut det med, antar jag.
Senare under dagen blev det rabarberpajs kalas i trädgården hos Marika. Det kom mycket kul folk och det var härligt att se alla barnen springa runt och leka. Tyvärr fick jag inga kort denna dagen, vilket är synd för Marika har en jätte fin altan med massor av fina planteringar. Men jag kommer väl "hänga" där flera gånger i sommar, FÖRHOPPNINGSVIS! Då får det bli lite bilder.

Ahhh! Lazy days! Love them!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar