lördag 28 maj 2011

¤¤¤ Ingen bra dag ... hitills ¤¤¤

Usch!
Ville inte vakna idag men jobbet kallade så det var bara att gå upp.
Syrran hörde av sig och vi blev givetvis ovänner, inget ovanligt. Men det är tråkigt varje gång.
Uttrycket att vakna på fel sidan stämde verkligen idag.
Missade frukosten och skyndade iväg. Stressade som en tok med att hinna med alla rutiner och dammsugning innan jag skulle öppna butiken och det kom kunder hela tiden och jag kom bara mer och mer efter.
Men nu en timme senare, har jag lugnat ner mig.
Snacka om dålig start!

Hoppas min lillasyster vill förlåta mig. Klarar inte att vara ovän med någon nu.

Jag var ledig igår och ägnade tid till mig själv. Jag solade och fick mina naglar gjorda. Och sen så.... gick jag och la mig. Kunde inte somna, men det var skönt att bara få ligga. Visst gled jag väl in i sömnen någon gång, men jag kände mig långt ifrån utsövd när mina illbattingar dundrade in genom dörren.
En snabb tur till Trollhättan blev det. Pojkarna fick skor och sedan for vi vidare till kolmilan i Tengene. Där träffade vi Emma, Johan och barnen för lite korvgrillning. Det var givetvis många andra där och Loke hittade kompisar med en gång. Att han har blivit så stor så han kan springa runt och leka utan att vi behöver titta till honom var femte sekund är otroligt skönt.

Nytt mönster

Hoppas nu att jobbdagen går fort.
Senare ska vi ut och gratulera svärmor som firar sin 60 års dag idag. Stort Grattis till henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar