onsdag 27 april 2011

¤¤¤ Grattis syster! ¤¤¤

Igår fick jag den STORA och nervösa äran att följa med lillasyster till gbg för att vara nagelmodell. Hon skulle nämligen göra sitt slutprov. OCH jag fick vara den första som fick säga grattis då hon klarade det.


Men säg den lycka som varar. Strax efter fick Linda ett väldigt ledsamt samtal från sin pojkvän.
Vi kan numera kalla honom dåvarande pojkvän. I egenskap av storasyster kan jag inte med ord förklara vad jag tycker och tänker om honom just. Min älskade LILLASYSTER är helt förstörd och jag vill bara krama om henne och säga att allt kommer att bli bra. Att hon kommer att hitta kärleken igen. Men jag vet att det är lönlöst. Hon kommer inte att lyssna för hon vet, precis som jag vet. Att det skulle vara dom två. Han var hennes stora kärlek och hon är helt förkrossad.

Nästa chock kom senare under dagen då vi upptäcker att ambulansen står utanför mammas. Mamma har tappat känseln i hela vänstra sidan och hon kan nästan inte prata. Hon ligger i sängen och bara skakar. Lilla mamma är så rädd och jag kan inget göra. Står och håller Lizzie (en hund som linda passar) medan Linda plockar ihop en väska och det enda jag säger till mamma medan jag stryker henne på kinden är att allt kommer att bli bra. Att dom kommer att ta hand om henne.
När jag åker därifrån för att hämta barnen är min enda tanke - Varför sa jag inte att jag älskar henne? Tänk om mina sista ord till henne var att vi ses senare.
Jag berättade för pojkarna att mormor var sjuk och att hon skulle åka ambulans. Loke tittar på mig och sedan säger han - älskar du henne? Klart att jag gör svarar jag, hon är ju min mamma. - Jag älskar henne också säger Loke då. Min underbara och förståndiga pojke.
Under kvällen fick vi veta att mamma mådde bättre och att hon ska få svar på hjärnröntgen idag.

Barnen somnade tidigt och jag gick ut i trädgården och gjorde ett röj. Att rensa är faktiskt bra när man har mycket att tänka på. Det gör det dock inte mindre tråkigt. Trädgården i sin helhet såg mycket bra ut i dag när jag kom hem förresten. Älsklingen hade varit ute och klippt gräsmattan. Så nu är det igång kan man säga.

Invigde mina nya örhängen igår. - En fjäril! sa Loke. Men där hade han fel. När Marika kom hem efter sin Spanienresa hade hon med dessa söta små älvor till mig. En lite present så där i efterskott är aldrig fel. Tack så mycket vännen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar