fredag 29 april 2011

¤¤¤ En tripp till Ikea ¤¤¤

Egentligen skulle jag bara åkt med syster till Ikea, hon skulle köpa massa nytt till salongen.
Men att gå på Ikea och INTE köpa något är ju ungefär lika svårt som att hitta vatten i Sahara.

Så jag kom hem med finfina grejer och en tusenlapp mindre.


Denna lampa har jag spanat på länge och nu verkade tillfället vara inne. Så jag köpte två :)
Fast jag behövde tre :(
I detta fönster kommer snart plastblommorna vara ett minne blott.
Rosa Pellisar kommer att få pryda krukorna. Ska bara ha tid att köpa.



Soffan innan Ikea "lyftet"

Soffan efter.
Smilla gillade iallafall den nya pläden.
Det absolut värsta nu är ju att hon ligger på allt så det blir hår precis överallt.



Nya dynor till vita bänken



Fågelburen fick flytta ut.


Och denna absolut bedårade lampa hängde hemma hos svärmor. Eller förresten, hon hade två som hängde bredvid varandra på deras inglasade altan. Tyckte gott hon kunde dela med sig ;) så jag frågade lite snällt och nu mera finns den hos mig. Tack snälla!!!
(Vet dock inte vart jag ska ha den) Hjälp mig Marika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar