måndag 28 februari 2011

¤¤¤ Svensk film ¤¤¤


Jag ser inte mycket svenska filmer. Vet inte varför men tycker ofta inte att dom är så bra. Men jag vill rekommendera en film som jag såg igår och som fängslade mig från första stund.
"För kärleken" heter den och har skådisar som Tuva Novotny, Danny Glover, Stefan Sauk och Ulf Brunnberg i huvudrollerna. Och jag måste säga att Tuva är en STOR skådis! Jag tycker att hon är så BRA.
Filmen är en berättelse som väver samman fyra skilda livsöden - Moses, Karins, Francis och Bosses. Under en helt vanlig dag ställs de inför till synes triviala val utan att inse att beslut som förefaller banala i stunden, helt plötsligt kommer att visa sig vara livsavgörande och våldsamt förödande när deras vägar korsas.
(Bilkraschen var väldigt snyggt gjord)
Betyg: En 3:a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar