lördag 20 november 2010

¤¤¤ Zumba ¤¤¤

Gårdagens zumba pass gick jätte bra. Även fast jag fick köra det själv (Linda fick stå i receptionen). Vi var åtta härliga personer som ville skaka rumpa och dansa loss på fredagseftermiddagen. Jag är alltid nervös innan ett pass, speciellt om det är lite nya steg som inte sitter klockrent. Så även denna gången, men gick in och började prata och all nervositet släppte och vi bara öste på. HÄRLIGT!
Dom nya stegen (vår Matrix) känns i "kärlekshandtagen" på ryggen idag (ni som har dom vet vad jag pratar om) och det är inte alla övningar som kommer åt dom så bra så den övningen ska vi fortsätta med.

Jag har en bekännelse.
Gillar inte att "skryta" om mig själv men måste bara berätta att ibland så stannar jag faktiskt upp och funderar på vad det är jag sysslar med egentligen. Och jag har kommit fram till att jag är en mycket starkare person idag. Jag är faktiskt så himla stolt över mig själv! För tio månader sen kunde jag väl aldrig tänka mig att jag skulle stå framför folk och ha träningspass. Jag som ledare? Jag som alltid har skämts för min kropp och alltid tyckt att jag är ful och värdelös står nu längst fram och låter andra följa mig. Jag skriker, jag gapar och jag hörs. Och jag ÄLSKAR det!

Sen har jag ju depperioder då jag vill ge upp allt vad träning och att äta rätt heter, men jag tar mig ur den svackan betydligt lättare nu än vad jag gjort förut. Det är bara att le och bita ihop. Allt löser sig.

Jag är lycklig helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Du är verkligen jätteduktig ledare!! Du ska vara stolt över det och den du är :) Hejja Mia!!!!

    SvaraRadera