fredag 19 november 2010

¤¤¤ Lillsemester i Danmark ¤¤¤

En skön och behövlig lillsemester är avklarad och Louise och Christian gjorde oss sällskap till Danmark. Vi anlände till Fredrikshamn på fredagen och under dagen som gick hann vi med att shoppa lite innan vi anlände till vårt första mål, nämligen "The Reef". Det blev inga kort tagna där eftersom det är ett badlandskap och det är svårt att ha med kameran. Men jag kan säga att jag tyckte det var underbart med bubbelpoolar, bastu, vågmaskin och åskväder. Känslan av att befinna sin i Caribien var stark. Det jag skulle vilja klaga lite på var baren. Den hade endast öl! (Dricker ju inte detta) Så ville man ha något annat fick man antingen gå genom receptionen (blöt och i bikini) eller så fick man gå en kort bit ute. I november!!! Aningen kallt! Men en Strawberry Daquri slank allt ner. Blickarna man fick i receptionen var ingenting när man sjönk ner i den varma bubbelpoolen med sin svalkande drink. Lovely! Det var det värt!
Middagen åts sent på en dansk liten pub.





Lördagen började tidigt med härlig hotellfrukost. Det är ju bara BÄST! Sen gav vi iväg till nästa mål. Vi stannade till i Hjörring för lite shopping och efter det bar det av till Hitchals. Tänkte att vi skulle fika lite men det fanns inget konditori! Det enda som fanns var ju givetvis, pubar. Men att sitta och få sig en kaffe och något att tugga på var stört omöjligt. Till slut hittades en pub/restaurang som jag inte kunde gå med in i. Det var så himla rökigt (får huvudvärk med en gång) så jag gick ut och tittade lite på naturen istället.



Anders har lekt med kameran. Detta är hamnen i Hitchals.






Puben hade enormt gula koppar! ;)


Bilfärden fortsatte och denna gången kom vi till vårt mål, Skagen. Vi tog en tripp till "grenen" och när vi kommer fram skingrar sig molnen och solen tittar fram. Det var jätte fint att gå där bland sanddynerna och jag kan verkligen föreställa mig hur vackert det är där på sommaren.
Senare hittade vi till våra lägenheter som vi hade hyrt och allt var UR fräscht! Och billigt!

Sanddynerna vid "Grenen"








På söndagen gjorde vi inte så mycket mer än och packade ihop våra tillhörigheter. Stannade på ett konditori (som vi hittade i Skagen) ville ju verkligen prova danskt fika. Men jag kunde faktiskt inte äta så mycket på det vi beställde in. TOO MUCH om man säger så.



Christian fick med sin en polare hem. "Tisse-Nisse" var hans namn

Härligt är det i allafall att komma bort lite grann. En helg räcker alldeles utmärkt då jag saknade mina älsklingar något enormt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar