onsdag 15 september 2010

¤¤¤ Min egen klagomur ¤¤¤



Here we go again!


Ska klaga lite och på vad? Gissa är ni snälla? Jo precis, mitt jobb. Blir så trött på att saker och ting inte är anpassade för det dom ska användas till. Som idag när vi ska skura "små golv" med en skurmaskin (som man går med, inte sitter på) så finns det inga skurrondeller på den, endast skurborstar. Öhhh! tänker ni då..... spela roll! Och ja! Det gör det verkligen! För meningen är att man ska vara extra noga på dessa golv eftersom det är besöksgångar som man skurar och där finns det en hel del svarta streck efter skosulor. Går dom bort med skurborstar? NEJ!!!!
Alltså tar allting extra tid eftersom man får lägga ner all handkraft man har på att använda en doddel istället.


Blir bara så trött!

Går av jobbet om en timme och då är jag ledig enda fram tills tisdag då jag troligtvis jobba eftermiddag.

Och vad ska jag göra på min lediga tid? Jo, jag ska greja som bara den hemma. Har nämligen fått tummen ur och köpt färg till hallen (kakao) och tapet (tegel). Kommer att bli läckert! Har en hel del möbler som ska målas om också, allt för att hallen ska bli så bra som möjligt och nu längtar jag efter att måla igen. Det går verkligen i vågor, men det gör det väl med allting.
Eller?


Lördag är en dag som jag verkligen sucktar efter. Zumba och tjejkväll. Och var ska vi hålla till? Givetvis på badet där vi ska äta gott och sedan bubbla hela kvällen. Kan det bli bättre? Tror inte det va ....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar