tisdag 20 juli 2010

Lotta på Liseberg blev bara ...Liseberg

Vi struntade helt enkelt att gå och titta på Lotta. Anders var ju inte ett dugg intresserad och det visade sig att Roger inte heller tyckte det var så roligt (vi hade köpt det till honom i födelsedagspresent) men men vi åkte karuseller istället och det var en hel lyckad eftermiddag/kväll som vi spenderade på Liseberg. Vädret var toppen, ganska så mulet men hyffsat varmt iallafall. Det kom en liten skvätt med droppar men då passade vi på att äta så vi märkte inte av det.
Måste berätta att jag är så stolt över min mamma som var så glad hela tiden på Liseberg. Mamma har nämligen ont i kroppen och går med rullator och hon är inte ens 50 år än. Men hon klarade det igår utan att jag hörde minsta klagomål. Men så vann hon ju hela tiden på alla hjulen hon spelade på så det var la därför allt gick så lätt =)
Tyvärr stängde parken 22:00 så vi hann inte åka så mycket av "vuxen karusellerna". Hade nämligen som plan att låta Loke åka till han inte orkade mera men när han blev trött så var klockan 21:45. Vi visste inte då att dom stängde så "tidigt". Så "Balder", Bergbanan och alla andra livsfarlig åk får vänta tills vi åker utan barn. Hoppas då vi kan dra ihop ett "vuxengäng". Det betyder med andra ord -INGA BARN!!!
Vi var hemma efter 00:00 någon gång och jag vet att hela familjen Ehrnbecker somnat på några röda små sekunder. Glada och nöjda var vi men OJ! så trötta!

Lite bilder på gårdagen.



Dagens första kö till karusellerna. Blev ju ett antal till men det gick ganska så snabbt fram till dom flesta åkattraktionerna.



Vad ni ser luriga ut då? Planerat något bus kanske?



Mamma vinkar så glatt i den flygande elefanten.



KISS märket ändrar färg efter väder och sol.
Tycker dock att den fått likadan färg som den tjusiga rosa bilen på bilden.
Trodde dom var hårdare än så
. ;)
Jag menar - ROSA!



Denna stora Koala vann Roger ungefär 10 minuter efter det att vi kommit.
Kul att vi fick gå runt och bära på den resten av kvällen. STÖN!





Roger är en nöjd vinnare.




Här kan ni se hur stor Koalan är om man jämnför med Thor.




Jag & syrran.
Lite brun färg i håret och en aning mera sol i ansiktet så kanske jag också kan se lika fräsch ut som syster. Ja ja, det får bli till hösten
.




Alla karuseller som snurrade fick jag åka med Loke.
Anders klarar nämligen inte av detta.

Vi har alla våra svagheter ;)




Roger åker barnkarusell tillsammans med Loke.




Den kepsen var till Loke, tror dock att Anders hade velat haft en egen.




Radiobilarna för barn. Loke åkte själv 2 gånger.
Jätte modig och jätte duktig.





Oj vad mycket man går inne på Liseberg!
Välbehövlig vila behövde vi alla ha.





Linda åker barnkarusell med Loke




Så här go och glad var Thor hela tiden.
Han skrek inte en endaste gång.




Man kan allt få upp fart i kaffekopparna.
Kolla Lindas min, hon tar i far kung och fosterland.
Heja!





Åker lite flygande elefanter





Det allra sista sprang vi iväg för att titta om Marabou hjulet var öppet.
Tror ni inte att jag går in och smäcker till med en stjärnvinst.
Super för mig som är med i Viktväktarna =(

1 kommentar:

  1. jag gillar verkligen bilden på mig i tekopparna! hhaha .. och mia bara så du vet så är du jätte fin som du är :) men ja förväntar mig en systerkväll SNART med spa och vin osv!!! fast du får fan fila dina fötter själv ;)! men ja vill att du färgar håret på mig .. så ska vi lägga ansiktsmask med gurka! och ligga på golvet och lyssna på härlig musik!

    SvaraRadera