måndag 28 juni 2010

1900:e filmen

Säger nu med stolthet i rösten att jag faktiskt sett 1900 filmer =)
Är kanske lite konstig som håller räkningen men det är faktiskt jätte kul. Sätter även betyg på alla filmerna jag ser och detta håller jag koll på via filmtipset.se. En jätte bra sida som även ger tips på vad dom tror att man ska tycka om olika filmer. Ofta stämmer det faktiskt riktigt bra.
Vilken blev då min 1900:e film? Jo, "Edge of Darkness" med Mel Gibson i huvudrollen. En helt okej thriller/action som vi tyvärr såg i tre omgångar, vilket troligtvis drog ner betyget lite. Den fick en 3:a av mig. Tycker dock att man har sett denna storyn förut så det var inget nyskapande, men vilka filmer är det i dagens läge?



Efter det såg vi "Farsan", en film som Josef Fares har gjort. Den var absolut inte lika rolig som "Jalla, jalla" eller "Kopps" men underhållande var den. Det absolut bästa var att dom filmar i min mormor och morfars gamla hus. Dom sålde det för ungefär 3 år sedan så det var gamla härliga minnen som dök upp helt oväntad. Mycket kul!
Torkel gör samma roll som alltid, har faktiskt tröttnat lite på det. Ni förstår vad jag menar när ni ser filmen. Tjejen från Wallander filmerna övertygade däremot väldigt mycket i denna rollen. Hon var duktig. Men det hjälper tyvärr inte upp betyget. Filmen får en 2:a.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar