söndag 7 augusti 2011

¤¤¤ Augustifestivalen ¤¤¤


Äntligen kom då dagen som vi har pratat om sedan förra året. "Grästorps dagen" eller "Augustifestivalen" som vi kallar det är byns största händelse. Då händer det något under hela dagen och alla anstränger sig till det yttersta.
Själv missade jag massa av roligheterna på dagen eftersom jag jobbade men på kvällen hade vi ordnat barnvakt så både jag och Anders skulle ut och roa oss.
Planerna var att förfesta hos Marika o Magnus och sedan gå till Konserthuset. Sagt och gjort, vi samlades på förfesten, åt god mat och pratade med bra folk.
Balansen blev sämre och sedan vinglade vi fram. Inne på Konserthuset var det trångt med folk och jag vet att Anders tyckte att det var riktigt dåligt. Inte pågrund av folket utan pågrund av att ölen var slut när han väl kom fram till baren. Det är väl ändå en sådan sak som inte får hända?
Det var kul att få dansa och släppa loss men som alltid tycker jag nog att det var trevligare på förfesten.
Tack Marika o Magnus för en trevlig kväll! Planerar in nästa år ;)



Emma och Linda

Lilling var kvällens DJ

Magnus

Marika och syster Sabina


Helen och Fredrik

Det finns visst vissa regler när man ska spela öl-spelet

En kyss satt på sin plats under kvällen

Härliga syster som tyvärr påpekade hur full jag blev under kvällen.
Precis som om jag inte märkte det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar