lördag 9 juli 2011

¤¤¤ Helvetes kryp ¤¤¤



Det finns små kryp och sedan finns det SMÅKRYP!
Hatar fästingar!

Har varit väldigt skonad under mina år, aldrig tagit en enda fästing på mig själv. Möjligtvis några på katten. Bara det är äckligt!
Men nu, under mindre än en månads tid har jag tagit fyra stycken på oss hemma i familjen. Och då är inte katten medräknad!
Den första jag hittade satt i knävecket på mig, min första reaktion var - oj! har jag fått ett födelsemärke? Men upptäckte ganska så fort att så inte var fallet.
Fästing nummer två satt i lille Thors knäveck.
Fästing nummer tre hittades i Lokes hårbotten inne på Astrid Lindgrens värld.
Fästing nummer fyra är nog ändå den äckligaste hitills. Den satt på Thors ögonlock. Mitt bland fransarna. Man såg den inte när man tittade rakt på honom men uppifrån kunde jag se den. Den lossnade dock väldigt lätt och det gjorde nog inte ont då Thor inte sa någonting.

Nu tycker jag att det kryper på mig hela tiden! OCH... jag har inte tagit en ENDA fästing på katten en så länge. Är det meningen att vi ska få dom istället?

HELVETES KRYP!

DÖD ÅT DOM ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar