söndag 26 juni 2011

¤¤¤ Härlig helg ¤¤¤

Midsommarafton kom och gick utan att inverka något nämnvärt på oss. Det var härligt att bara få vara hemma med familjen, att få en egen tid med min älskling och lite god mat. Tyvärr var vädret inte på vår sida. Det var verkligen jätte kallt men en halvtimme på altanen mäktade vi med innan vi valde att gå in och se på film.



Vi hade en förväntansfull kille som fyllde 4 år på midsommardagen och det firades med kalas för släkten. En härlig dag med god tårta och många härliga skratt.
Jag började min dag tidigt då jag gav mig ut på en springtur redan kl 08:00. det var ganska öde på grästorps gator vid denna tiden på midsommardagen. Själv tyckte jag att det var underbart att vakna utan att vara bakis.

Idag, söndag är det kalas igen då Anders morfar Gösta fyller 85 år. Smörgåstårta på menyn och det var mumsigt. Åt med gott samvete eftersom jag var ute och körde zumba i trädgården tidigare på dagen. Härligt väder förtjänar lite bra musik och schyssta dansmoves. Efteråt tog jag mig en skön siesta på en filt i solen. Slumrade faktiskt till lite grann.
Är nu på jobbet och tänker avsluta min helg med en stängning på macken. Inte fy skam när man ändå fått vara ledig två dagar i rad.




Vindskydd till altanen har införskaffats. Vi har pillat och trixat lite själva och resultatet blev bra. Skulle väl egentligen behöva lägga en sick-sack söm runtom men vi känner ingen med symaskin.

Det mustigt småvarma, korv, köttbullar och färsk potatis tillsammans med gräddfilsssås och ägghalvor med räkor och majonnäs.

Super god "Västkust rulle"

Kalkon, cole slaw och melon

Jag har visst en "jasminbuske i trädgården" Dessa vackra och underbart väldoftande blommor fick pryda matsalsbordet. Tycker att dom doftar syren.


Anders kom hem med en midsommarbukett till mig. Han är allt bra romantiskt han :) Han fick stanna flera gånger längs med vägen och han lyckades hitta både blåklint och prästkragar. Utan att veta att det faktiskt ÄR midsommarblommor.

2 kommentarer:

  1. Har också hittat ett Jasminträd i trädgården. Kände att det doftade och fick leta mig fram till var doften kom ifrån. Underbar lukt!

    Västkustrullen är ju bara såå god... en sån måste jag göra snart! Vad brukar du ha i fyllningen?

    SvaraRadera