söndag 1 maj 2011

¤¤¤ Ingen träning ¤¤¤

Det har varit lite si och så med min träning den sista tiden. Och med den sista tiden så är det nog två månader som jag pratar om (känns det som iallafall). Blev ju riktigt förkyld och fick dra ner på träningen, istället för fem gånger i veckan blev det endast två gånger. Då var det bara zumba och box som gällde.
Men det är inte lätt att ha box med huvudvärk och värk i bihålerna så syster ställde upp och visade medan jag skötte musiken. Alltså ingen träningen för mig.

Halsen har värkt, jag har hostat och näsan har varit tät.
Har levt med nässpray i stort sett varje dag.

Denna vecka har tillfälligheter gjort att jag inte haft några pass. Jag har inte tränat en endaste gång, inte ens promenader. Det jag gjort som fått mig lite svettig var att greja i trädgården. Vad jag vill komma fram till med detta är att jag vaknade på torsdag morgonen så kunde jag svälja utan problem. Jag hade inte ont längre! Näsan är fortfarande lite snorig men jag behöver inte använda nässpray. Det hjälpte med andra ord att ta det lugnt, men är man instruktör så vill man ju inte ställa in pass för en förkylning. Hade jag gjort det hade jag ju i och för sig kanske inte varit sjuk så länge.
Min vikt har ju givetvis inte mått bra av detta, inte jag heller för den delen. För samtidigt som jag slutade att träna så slutade jag även att tänka på vad jag stoppade i mig. Ingen bra kombination SUCK! Men jag tror på att ha en svacka då och då. Känner nu att nya tag måste tas. Och jag ser fram emot det. När sedan hälsoborgen startar med sitt sommarschema så kommer inte jag ha box på onsdagar längre och då tänker jag åka och väga mig igen på Viktväktarna. Tycker att jag klarade det ensam( innan förkylning) men som sagt, nu har jag kommit ur det och det är så SVÅRT att komma tillbaka igen.

Endast tio dagar kvar tills jag ska springa Vårruset. Har ju insett att jag inte kommer att klara 5 km (då jag inte lyckats träna) men tycker att det ska bli kul ändå.

1 kommentar:

  1. Spring det du orkar o gå resten...det är ju ett bra mål att bara komma runt....har inte gjort d sen 2001...OPS! nästa år kör du tjejmilen...o kanske jag med. =) ska det fixas nån loppis snart? har lite grejer jag vill bli av med o kanske få en slant för. kram sofia

    SvaraRadera