fredag 11 mars 2011

¤¤¤ Ett litet minus ¤¤¤

Har fått en annan nyckel borta på badet så nu kommer jag inte åt den våg som jag brukar använda där så jag fick helt enkelt väga mig hemma. Det brukar inte vara så stor skillnad på resultatet (har ju givetvis vägt mig på båda ;) Men ett litet minus blev det allt denna gång. -0,4 kg för att vara exakt.
Något som jag tycker känns jobbigt är att ju mer jag går ner i vikt desto jobbigare blir det ju att gå ner ytterliggare. Man får en liten press på sig till varje vecka (inte så liten).

En annan sak som jag funderar på är att man uppenbarligen måste vara smal för att vara snygg. Jag menar, jag får ju komplimanger nu som låter på detta viset - Så snygg du är, du måste gått ner massor i vikt. Då var jag ju med andra ord inte snygg innan jag började min viktminskning.

Detsamma gäller ju mig själv, jag känner mig snyggare ju smalare jag blir.
Men VARFÖR måste det vara så? VARFÖR ska smal och snygg hålla varandra i handen?

En del av mig vill givetvis gå ner i vikt för att jag vill vara just snyggare. Men den största delen vill att jag går ner i vikt för att det är hälsosamt. För att jag ska må bättre och för att jag ska orka kunna leka med mina underbara pojkar.
Att få en sundare livstil är ju ett av målen med min viktresa. Men man kan ju inte komma ifrån att jag känner mig snyggare och sexigare. Det är ju en ond cirkel eftersom jag inte vill att det ska hänga ihop. Tycker det finns massor av snygga och sexiga tjejer som är mulliga.

Det finns ingen logik i detta och inlägget hänger ju knappt ihop :P Men det är så jag tänker just nu.

Fick mig en rejäl knuff av maken igår. Berättade för honom att jag tänkte strunta i att springa på kvällen då vädret var så dåligt. Då sa han till mig att vädret inte kan bestämma hur mina träningsrutiner ska se ut. Så det var bara att ta på sig kläderna och ge mig ut. Tog samma varv som "Hälsoloppet", en runda på 1 km. Och jag var tillbaka hemma igen efter 8 minuter. Gick inte en enda gång och det var otroligt jobbigt vissa stunder medan det gick lättare andra stunder. Men att man bara "tjänar" 2 points på att springa i 8 minuter är lite snålt tycker jag. Känns ju som att man gör av med så mycket mer. De kläderna som jag hade på mig räckte precis. Jag frös ingenting men nästa gång jag springer måste jag ha något för munnen. Att dra in så mycket kall luft som jag gjorde var uppenbarligen inte bra för när jag kom hem och lugnade ner mig lite så började jag ju att hosta som en tok. Det kom verkligen från djupt nere i bröstet. Men men... ingen skada skedd och idag mår jag toppen.
Blev 1000 m i bassängen. Så jag gjort min del till tävlingen denna veckan ;)

Ps. Jag skriver faktiskt att jag kommer att springa igen. Framsteg!!! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar