torsdag 17 februari 2011

¤¤¤ Mums ¤¤¤

Försöker ju lära mig att laga och äta lax. Och nu hittade jag ett recept som var väldigt enkelt och gott.

Lax med fetaost 4 port, 9 points /port

4 bitar laxfile (125 g/bit
150 g fetaost 20%
3 msk Milda Mini Mat
1 tsk torkad rosmarin
Salt o peppar

1. Sätt ugnen på 225 grader. Smörj en ugnssäker form och lägg i den tinade fisken. Salta och peppra.
Mosa ner fetaosten tillsammans med matlagningsgrädden och den torkade rosmarinen. Lägg över massan på fisken och ställ in i ugnen.
2. Låt fisken stå i ugnen i ca 15 min och servera sedan tillsammans med ris och grönsaker.

Med 1 dl kokt ris blev pointsvärdet 11,5.


2 kommentarer:

  1. Hej!

    det såg gott ut.Jag försöker oxå lära mig att äta lax.Tycker det ser så gott ut men kan inte riktigt ta till mig smaken :(
    Alva 6 Samuel tjatar jämt om att vi ska äta lax när dom kommer.får nog ta & köpa det nu när dom kommer & tillaga nått gott.

    Grattis till dina - nu i veckan! Duktigt!!!!Känner att denna vecka blir svår.Är alltid så jäkla sugen på allt dagarna före mens.Då sääärkilt choklad.men man måste få synda lite ibland.

    Ha det nu såååå mysigt med tjejerna!
    Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Oj så gott detta verkar, det ska jag pröva! Älskar lax sedan tidigare och fetaost är aldrig fel :-) Önskar dig en fin helg å tycker du är sååå duktig med vikten! Du inspirerar!!!

    SvaraRadera