måndag 14 februari 2011

¤¤¤ Filmtips ¤¤¤

Här kommer en liten summering på mina senaste filmer.



"127 timmar"
En film med goding James Franco. en man som är otroligt lik både Heath Ledger och Joseph Gordon-Lewitt i vissa lägen.
Filmen handlar om en äventyrslysten man vid namn Aron Ralston. När han är ute på egen hand i öknen halkar han ner i en spricka i bergskedjan och får en sten över armen och fastnar. Helt ensam och ingen som vet vart han befinner sig börjar han en lång och outhärdlig resa för sin egen överlevnad.
Filmen är baserad på en verkligen händelse och James gör rollen väldigt trovärdig.
Helt okej film - en 3:a



"Trassel"
Disney´s sista "prinsessfilm" är verkligen bra. Animeringen är snygg och historien (som för mig var ganska så okänd) gör sig mycket bra för just en Disney film. Bra musik och rösten som Rapunzel görs ju en av mina favoritskådisar Mandy Moore (den engelska versionen).
Tårarna var nära att trilla över i slutet och jag är riktigt svag för Disney så en 4:a i betyg får det bli.



"EatPrayLove"
EN väldigt LÅNG film med Julia Roberts i huvudrollen. Eller ja, den kändes lång i allafall. Vissa ställen i filmen var väldigt bra och mysig tex hennes tid i Italien medan jag kunde känna att hennes vistelse i Indien var ganska så tråkig.
Det var väldigt kul att se Julia i denna rollen och att hon faktiskt inte var trådsmal utan hade en helt normal kroppsbyggnad och att hon unnade sig att äta det hon tyckte var gott.
Svenska Tuva Novotny har en roll som hon gör mycket bra i denna film och snyggingen James Franco dyker upp han också (ser honom i två filmer på samma helg, WOW!)
Betyg 3:a



"Huset vid Tara Road"
En film med Andie McDowell som är baserad på Maeve Binchys bok.
Två olika kvinnor stöter på olika sorger i livet och vill helt enkelt prova på något nytt. Dom bestämmer sig för att byta hus med varandra för en tid.
Såg filmen i omgångar (aldrig bra) men jag tycker inte att filmen gjorde så stort intryck på mig.
Mindre bra helt enkelt så betyget blir en 2:a.

Kan däremot rekommendera filmen "The Holiday". Väldigt lik "huset vid Tara Road" men betydligt bättre om man frågar mig. Den fick nämligen en 4:a i betyg.

1 kommentar: